• Zapoznać się z nowym materiałem, zadawanym średnio raz w tygodniu,
przypomnieć dziecku jakie wyrazy będą ćwiczone (dziecko powtarza
po dorosłym), pokolorować obrazki.

• Systematycznie (2,3 razy w ciągu dnia, o stałych porach) powtarzać cały
materiał zgromadzony w zeszycie.

• Po dwóch, trzech dniach można zacząć wymagać, by dziecko część nowych
wyrazów nazywało już samodzielnie, ciągle w oparciu o obrazki w zeszycie.

• Po czterech, pięciu dniach dziecko nazywa wszystkie nowe obrazki
samodzielnie (prawidłowo), nie trzeba już posiłkować się obrazkami z zeszytu.
Można przećwiczyć wprowadzone wyrazy np. w drodze do przedszkola.

• Mówić przy dziecku prawidłowo, tak by osłuchało się z prawidłowym
brzmieniem ćwiczonych wyrazów.

Zasady wprowadzania wywołanej głoski w trakcie terapii

• wywołanie głoski

• ćwiczenie głoski w logatomach – sylabach
(np. szu, szo, sza, … )

• ćwiczenie głoski w nagłosie wyrazów
(np. szafa, szufelka, szyna, … )
dziecko ma prawidłowo powtarzać wyrazy w trakcie ćwiczeń, początkowo
z zeszytem, po paru dniach z pamięci, ale jedynie podczas ćwiczeń

• ćwiczenie głoski w śródgłosie wyrazów
(np. wieszak, koszula, muszelka, … )
dziecko ma prawidłowo powtarzać wyrazy w trakcie ćwiczeń, początkowo
z zeszytem, po paru dniach z pamięci, ale jedynie podczas ćwiczeń

• ćwiczenie głoski w wygłosie wyrazów
(np. kalosz, gulasz, kosz … )
dziecko ma prawidłowo powtarzać wyrazy w trakcie ćwiczeń, początkowo z
zeszytem, po paru dniach z pamięci, ale jedynie podczas ćwiczeń

• ćwiczenie głoski w grupach spółgłoskowych
(np. kaszka, kasztan, gruszka,...)
jest to moment, by pomału egzekwować od dziecka prawidłową wymowę ćwiczonej
głoski w codziennych wypowiedziach, we wszystkich dotychczas ćwiczonych
wyrazach

• ćwiczenie głoski w wyrażeniach
(np. szeroka szuflada, blaszana puszka, szara szkatuła, … )
dziecko powinno coraz częściej mówić prawidłowo ćwiczoną głoskę w codziennych
wypowiedziach

• ćwiczenie głoski w zdaniach
(np. Szymon mieszka koło przedszkola. Tomasz zbiera gruszki do koszyka. )
dziecko powinno coraz częściej mówić prawidłowo ćwiczoną głoskę w codziennych
wypowiedziach

• ćwiczenie głoski w wypowiedziach spontanicznych, wierszykach, np.:

Wpadła gruszka do fartuszka,
za nią wpadły dwa jabłuszka,
a śliweczka wpaść nie chciała,
była jeszcze niedojrzała.

Ćwiczona głoska powinna być stale obecna w wypowiedziach dziecka.