Witamy w naszym przedszkolu!

Bawię się i uczę w domu rok szk. 2019/2020

 

Kochani Rodzice,

w związku z zaistniałą sytuacją związaną z epidemią koronawirusa w naszym kraju, chciałabym Wam na bieżąco przesyłać kilka propozycji do zabawy oraz nauki z dzieckiem w domu. Propozycje te będą podzielone na dni tygodnia wraz z informacją o tematyce tygodnia. Pozwolę sobie zamieszczać te informacje tutaj na naszej grupowej zakładce pod tytułem „Bawię się i uczę w domu”. Wszystkie dodatkowe materiały będę przesyłać bezpośrednio do Państwa na skrzynkę mailową. Oczywiście wszystkie propozycje są tylko dla chętnych i nieobowiązkowe!

Życzę Wam, Drodzy Rodzice zdrowia i wiele radości z czasu spędzonego wspólnie z dzieckiem :)

Pozdrawiam, Damaris Ratka
 

mój adres mailowy: drnauczyciel@gmail.com

 

A teraz kilka słów do moich kochanych Tygrysków:

KOCHANE TYGRYSKI!
Jestem pewna, że świetnie się bawicie w domach. Znam Was bardzo dobrze i wiem, że macie mnóstwo pomysłu na spędzanie wolnego czasu ale pewnie tęsknicie troszkę za naszą tygryskową salą i wspólnymi zabawami. Ja za Wami też tęsknię! Niestety nie możemy przez najbliższy czas spotkać się w przedszkolu i wspólnie razem pobawić dlatego będę miała dla Was kilka super zabaw, piosenek, pomysłów na prace plastyczne, które będę przesyłała Waszym Rodzicom. Możecie się z nimi świetnie bawić w domu! Pokażcie Rodzicom jak wspaniale potraficie rozwiązywać różne zadania, śpiewać piosenki i tańczyć do nich oraz robić świetne prace plastyczne! Jestem bardzo ciekawa jak Wam się to uda :)

Mam też propozycje dla chętnych Tygrysków. Każdy z Was jeżeli ma ochotę może wyjść na swoje podwórko (nigdzie dalej! Pamiętajcie o akcji #zostanwdomu) i poszukać oznak wiosny, a może taka wiosnę macie w domu? (żonkile w wazonie, kiełkujące roślinki w doniczkach...) :)  Zastanówcie się, co Wam się kojarzy z wiosna i gdzie już ją bardzo dobrze widać. Poproście Rodziców żeby zrobili Wam zdjęcie z oznakami wiosny i proszę prześlijcie je na mój adres mailowy: drnauczyciel@gmail.com Zdjęcia będę przyjmowała do 7kwietnia potem wszystkie Wasze "wiosenne odkrycia" zamieszczę w galerii na naszej stronie internetowej! Powodzenia! :) Nie zapomnijcie wysyłać mi również zdjęć Waszych prac plastycznych wykonanych w domu - te też postaram się na bieżąco wrzucać w naszą grupową galerie :) Trzymajcie się zdrowo Kochanie Tygryski i do zobaczenia oby jak najszybciej!

Wasza Pani Damaris :)
 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Drodzy Rodzice, Kochane Tygryski

przesyłam kilka linków, które mogą Wam być pomocne podczas wspólnej zabawy i nauki w domu. Jeżeli znajdę coś fajnego i pomocnego - będę tutaj zamieszczała! :)

http://przedszkolankowo.pl/  świetne pomysły i gotowe karty pracy z dzieckiem

https://panimonia.pl/  dużo fajnych pomysłów, wierszyków itp.

https://www.youtube.com/channel/UCfNFD9kA84WtfckM0O7ftUg  bajki do słuchania dla dzieci

https://www.facebook.com/MaliEinsteini/  świetne doświadczenia i eksperymenty dla dzieci

https://www.facebook.com/teatrtaktak/  teatr TAK - bardzo fajne przedstawienie dla dzieci

https://fiorelki.pl/  duzo kreatywnych pomysłów na prace plastyczne

 

KOCHANI RODZICE, 

bardzo polecamy bezpłatne zajęcia muzyczno - ruchowe online:

https://sklep.majkijezowskiej.com/majkatv/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=Sendy_2020_03_29

______________________________________________________________________________________________________

DRODZY RODZICE ORAZ TYGRYSKI

Tematyka tygodnia 22 czerwca - 30 czerwca: "Wakacje już tuż tuż!"

WTOREK - 30 czerwca

1. Taniec Zumba „LEGO”.

Taniec zumba:

https://www.youtube.com/watch?v=TI-Thsr9VFA

2. Wiersz pt.: „Bezpieczne wakacje”, rozmowa na temat utworu literackiego oraz ilustracji.

Linki do wiersza:

https://www.youtube.com/watch?v=grMOHv_pdiE

3. „Moje wakacje” - założenie wakacyjnego dziennika.

4. „IDĄ WAKACJE” - wysłuchanie, próby zaśpiewania i zatańczenia nowej piosenki.

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=BmbPAd4P93E

5. Czas na wakacje!

 

Wszystkie materiały potrzebne do zajęć zostały przesłane jako załączniki w mailu. W razie jakichkolwiek pytań proszę pisać na adres drnauczyciel@ gmail.com

 

PONIEDZIAŁEK - 29 czerwca

1. Zabawy muzyczno - ruchowe pt.: „Woogie Boogie”

Link do zabawy muzyczno - ruchowej:

https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w

2. Praca plastyczna - „Podwodny Świat”.

3. Karty pracy pt.: „Mały żeglarz – znajdź 5 różnic”, „Wędkowanie – wytęż wzrok”.

4. „IDĄ WAKACJE” - wysłuchanie, próby zaśpiewania i zatańczenia nowej piosenki.

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=BmbPAd4P93E

 

Wszystkie materiały potrzebne do zajęć zostały przesłane jako załączniki w mailu. W razie jakichkolwiek pytań proszę pisać na adres drnauczyciel@ gmail.com

 

PIĄTEK - 26 czerwca

1. Zumba dla dzieci.

Link do tańca:

https://www.youtube.com/watch?v=brj9NX4rPaA

2. „ Na plaży” - układamy historyjkę tworząc sekwencje czynności

3. Eksperyment pt.: „Balony z wulkanu”.

Link do eksperymentu:

https://www.youtube.com/watch?v=uMAv1IiIIss

4. Karty pracy pt.: „Morskie skarby – dorysuj po śladzie.”, „Kolorowanka wg symboli”

5. „Atrakcje w bezpieczne wakacje” - wysłuchanie wiersza, rozmowa na jego temat. Podsumowanie tygodnia.

Link do wiersza:

https://www.youtube.com/watch?v=CQkc4Dfe1aw

6. Powtórzenie piosenki pt.: „Przyszło lato”.

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=ue82bNmhv6g&t=45s

Wszystkie materiały potrzebne do zajęć zostały przesłane jako załączniki w mailu. W razie jakichkolwiek pytań proszę pisać na adres drnauczyciel@ gmail.com

 

CZWARTEK - 25 czerwca

1. Zabawa muzyczno - ruchowa pt.: „Głowa, ramiona”.

Link do zabawy muzyczno - ruchowej:

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

2. Zagadki na temat wakacji i morza.

3. „Numery alarmowe” - wysłuchanie wiersza, rozmowa na jego temat, wykonanie karty pracy

4. „Numer 112” - wysłuchanie wiersza, rozmowa na jego temat i wykonanie karty pracy.

5. „Letnie zabawy” - gra memory.

Wszystkie materiały potrzebne do zajęć zostały przesłane jako załączniki w mailu. W razie jakichkolwiek pytań proszę pisać na adres drnauczyciel@ gmail.com

 

ŚRODA - 24 czerwca

1. Gimnastyka poranna dla dzieci.

Link do gimnastyki:

https://www.youtube.com/watch?v=RsKRBBhgrYQ

2. Zagadki na temat pojazdów.

3. „Czym pojedziemy na wakacje?” - malujemy farbami

4. „Łódki” - praca plastyczna.

5. Gra edukacyjna interaktywna nt pojazdów: przeliczanie sylab, rozpoznawanie głosek w nagłosie, ćwiczenie spostrzegawczości.

Link do gier interaktywnych:

https://view.genial.ly/5eec77aa8146ce0d750bfdd7

https://view.genial.ly/5ee9b8b68bed1e0d935548d6

https://view.genial.ly/5edea78f2a753d0d96f03cf3

6. Powtórzenie nowo poznanej piosenki pt.: „Przyszło lato.”

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=ue82bNmhv6g&t=45s

 

Wszystkie materiały potrzebne do zajęć zostały przesłane jako załączniki w mailu. W razie jakichkolwiek pytań proszę pisać na adres drnauczyciel@ gmail.com

 

WTOREK - 23 czerwca

1. Taniec Zumba „Gumimiś”.

Taniec zumba:

https://www.youtube.com/watch?v=iKeatJK181Q&t=13s

2. Filmy edukacyjny pt.: „Bezpieczeństwo w górach i nad wodą”.

Linki do filmów edukacyjnych:

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

3. Zabawa paluszkowa pt.: „Delfinek”

4. Karty pracy pt.: „Wytęż wzrok - wakacje”, „Znajdź intruza - wakacje”, „Znajdź wszystkie piłki.”

5. Nauka piosenki pt.: „Wakacji czas.”

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=ue82bNmhv6g&t=45s

Wszystkie materiały potrzebne do zajęć zostały przesłane jako załączniki w mailu. W razie jakichkolwiek pytań proszę pisać na adres drnauczyciel@ gmail.com

 

PONIEDZIAŁEK - 22 czerwca

1. Zabawy muzyczno - ruchowe pt.: „Rączki robią klap klap klap” - Rytmika Pana Dominika.

Link do zabawy muzyczno - ruchowej:

https://www.youtube.com/watch?v=EFAZ9yBLO2k

2. Wiersz J. Gajdy pt.: „Wakacje” - praca z tekstem literackim, rozmowa na temat tekstu.

3. „Gdzie można spędzić wakacje?” - plansze edukacyjne

4. Wykonanie makiety – „Morze”.

5. „Wakacji czas” - wysłuchanie, próby zaśpiewania nowej piosenki.

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=ue82bNmhv6g&t=45s

 

Wszystkie materiały potrzebne do zajęć zostały przesłane jako załączniki w mailu. W razie jakichkolwiek pytań proszę pisać na adres drnauczyciel@ gmail.com

 

Tematyka tygodnia 15 czerwca - 19 czerwca: "Lasem, polem idzie lato."

PIĄTEK - 19 czerwca

1. Zabawa taneczna z DJ MIKI.

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

2. „Jak wyobrażam sobie lato?” - wysłuchanie utworu A. Vivaldiego pt.: „Lato” i stworzenie ilustracji lata.

Link do utworu muzycznego:

https://www.youtube.com/watch?v=jsCsR-SbPFs

3. Eksperyment pt.: „Lody bez zamrażania”.

https://www.mamawdomu.pl/2015/08/smaczne-lody-bez-zamrazarki.html

4. Karty pracy pt.: „Znajdź pięć różnic”, „Bańki mydlane”

5. „Wakacyjny quiz” - odpowiadanie na pytania związane z latem.

6. Powtórzenie piosenki pt.: „Przyszło lato”.

https://www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI

Wszystkie materiały potrzebne do zajęć zostały przesłane jako załączniki w mailu. W razie jakichkolwiek pytań proszę pisać na adres drnauczyciel@ gmail.com

 

CZWARTEK - 18 czerwca

1. „Taniec dla dzieci Gumi miś” - taniec.

https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4&t=40s

2. „Burza” - wysłuchanie piosenki, rozmowa na jej temat.

https://www.youtube.com/watch?v=TgE5hETcqwk

3. „Letnie ubranie” - plansza edukacyjna i rozmowa nt ubioru latem.

4. Karty pracy pt.: „Dorysuj wg wzoru - burza”, „Ciągi logiczne - burza”, „.Pogoda”, „Letnia garderoba – zaklej luki”.

5. Zabawa pt.: „Letnie domino”.

 

Wszystkie materiały potrzebne do zajęć zostały przesłane jako załączniki w mailu. W razie jakichkolwiek pytań proszę pisać na adres drnauczyciel@ gmail.com

 

ŚRODA - 17 czerwca

1. Zabawa muzyczno – ruchowa pt.: „Wyprawa do cyrku”.

https://www.youtube.com/watch?v=Nv5xQygNvJU

2. „Zagadkowe lato” - zagadki na temat cech charakterystycznych lata.

https://www.youtube.com/watch?v=IM6-4yMGXW4

3. „Lody” - praca plastyczna.

4. Gry interaktywne nt lata.

https://www.janauczycielka.com/gry-interaktywne

5. Powtórzenie nowo poznanej piosenki pt.: „Przyszło lato.”

https://www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI

Wszystkie materiały potrzebne do zajęć zostały przesłane jako załączniki w mailu. W razie jakichkolwiek pytań proszę pisać na adres drnauczyciel@ gmail.com

 

WTOREK - 16 czerwca

1. Zabawy muzyczno – ruchowe „Ćwiczenia ze Świeżakami”

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I&t=4s

2. Film edukacyjny pt.: „Lato”.

https://www.youtube.com/watch?v=-VbbJIqfcgA

3. Plansze edukacyjne - „Jak poznać, że przyszło lato?”

4. Karty pracy pt.: „Lody – kolorowanka wg symboli”, „Fale - grafomotoryka”, „wytez wzrok - Pani Lato.”

5. Nauka piosenki pt.: „Przyszło lato.”

https://www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI

 

Wszystkie materiały potrzebne do zajęć zostały przesłane jako załączniki w mailu. W razie jakichkolwiek pytań proszę pisać na adres drnauczyciel@ gmail.com

 

PONIEDZIAŁEK - 15 czerwca

1. Zabawy muzyczno - ruchowe pt.: „Aktywna zabawa z Pippi”.

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w&t=11s

2. Wiersz B. Szelągowskiej pt.: „Powiedz proszę, powiedz tato.” - praca z tekstem literackim, rozmowa na temat tekstu.

3. Zabawa z ilustracją pt.: „Pani Lato” - wyklaskiwanie i liczenie sylab w wyrazach.

4. Historyjka obrazkowa - „Letnia wycieczka rowerowa”.

5. „Przyszło lato” - wysłuchanie, próby zaśpiewania nowej piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI

Wszystkie materiały potrzebne do zajęć zostały przesłane jako załączniki w mailu. W razie jakichkolwiek pytań proszę pisać na adres drnauczyciel@ gmail.com

 

 

TEMAT TYGODNIA: KOLORY LATA

PIOSENKA TYGODNIA: "Razem z latem" https://www.youtube.com/watch?v=AHwM17Zw5Gw

WIERSZYK TYGODNIA: "Biedronka"

Pogubiła swoje kropki (poruszamy piąstką w lewo i w prawo)
biedroneczka mała.
Więc zabrała się do pracy (kręcimy piąstką)
i kropek szukała.
Pierwsza była w trawie, (wystawiamy kolejno palce, zaczynając od kciuka)
druga obok w stawie,
trzecia wpadła do koszyka,
czwarta siadła na patykach.
Piąta fruwa koło rzeczki.
I znalazły się kropeczki.

ŚRODA, 10.06.2020r.

Dzień dobry kochane Dzieci! Ale ten tydzień jest krótki! Na zadania były tylko 3 dni. Poniedziałek, wtorek i środa. W czwartek jest święto - Boże Ciało - i mamy dzień wolny, a piątek jest wolny po święcie i nie będzie w tym dniu zadań. 

Dziś będziemy obchodzić Dzień Czerwony. Zachęcam do ubrania się w taki kolor.
Odpowiedzmy sobie na pytanie, co jest czerwone lub gdzie taki kolor możemy znaleźć?
Czerwony znajdziemy:
- na fladze i godle Polski
- na sygnalizacji świetlnej - kolor ten oznacza STÓJ
- znakach drogowych
- samochodzie strażackim
Czerwony kolor mają:
- truskawki
- papryki
- maki
- róże
- porzeczki
- pomidory
- jabłka
- czereśnie
- wiśnie
- biedronki
- raki
- niektóre rybki
A wy? Znaleźliście jeszcze jakieś inne czerwone przedmioty, rośliny lub zwierzęta?

Zadanie 1) Zjedzcie śniadanie z kolorem czerwonym. Dołączcie do swojego śniadania paprykę lub pomidor. Dorzućcie jeszcze jakiś owoc w tym kolorze. Wiecie, że można kupić czerwony ser? To jest ser gouda z czerwonym pesto. Jadłam kiedyś taki ser i mogę powiedzieć, że bardzo mi smakował.

Zadanie 2) Pobawmy się dziś w "STÓJ - JEDŹ". W zabawie jesteście kierowcami samochodów. Rodzice mają w ręce zieloną i czerwoną kartkę. Kiedy podniosą do góry kartkę czerwoną, wasz samochód musi się zatrzymać. Kiedy podniesie kartkę zieloną możecie jechać. Musicie uważnie patrzeć jaka kartka jest w górze i odpowiednio zareagować.

Zadanie 3) Jeśli macie jakieś czerwone zabawki to policzcie je. Ułóżcie z nich koło, kwadrat i trójkąt.

Zadanie 4) Wysłuchajcie muzycznej bajki "Czerwony kapturek": https://www.youtube.com/watch?v=PP4v3OREaZk

Zadanie 5) Zapraszam do tanecznej zabawy "Biedronka i muchomor". Zatańczcie ze swoimi Rodzicami. https://www.youtube.com/watch?v=IMXHCmLDkZE

Zadanie 6) Zabawa kolorami. Zabierzcie kartkę, pędzle i farby. Pomalujcie kartkę najpierw kolorami: czerwonym, żółtym i niebieskim. A teraz spróbujcie pomieszać kolory. Czerwony z żółtym. Żółty z niebieskim. Niebieski z czerwonym. Co się stało? Czy powstały Wam nowe kolory? Jakie?
KOLORY: CZERWONY, ŻÓŁTY i NIEBIESKI to KOLORY PODSTAWOWE.
POMARAŃCZOWY
- powstaje z połączenia CZERWONEGO i ŻÓŁTEGO.
ZIELONY - powstaje z połączenia ŻÓŁTEGO i NIEBIESKIEGO.
FIOLETOWY - powstaje z połączenia NIEBIESKIEGO i CZERWONEGO.
Kolory: POMARAŃCZOWY, ZIELONY i FIOLETOWY to KOLORY POCHODNE.

Życzę Wam wspaniałej zabawy kolorami oraz radosnego świętowania
pani Justyna

 

WTOREK, 09.06.2020r.

Serdecznie Was witam!

Dziś zapraszam Was do zapoznania się z drugim kolorem. Kto pamięta jaki kolor poznaliśmy wczoraj?

Żeby dowiedzieć się jaki kolor będzie nam dziś towarzyszyć musicie rozwiązać kilka zagadek:

Latem w ogrodzie wyrósł zielony, a zimą w słoiku leży kiszony? (ogórek)
Jaka to głowa, duża czy mała, z zielonych liści składa się cała? (kapusta)
Każdy maluch odgadnie tę zagadkę, co to za warzywo co ma biały korzeń i zieloną natkę?(pietruszka)
Zielona lub żółta na drzewie rosła. Jesienią spadła do mego fartuszka. Mamusia mówiła by jeść ją powoli, bo po niej brzuch cię rozboli. (gruszka)

 

Warzywa i owoce będące rozwiązaniem zagadki są w kolorze…? Brawo! Chodzi o ZIELONY!

Wspólnie z Rodzicami przeczytajcie również ZIELONY wiersz:

Jaki kolor ma na sobie żabka?

Czy w tym samym kolorze rośnie sobie trawka?

Pod drzewem rośnie mech. Czy on też zielony jest?

Kto jeść żabkę woli, kogo się żabka boi?

Czy w naszym pokoju kolor zielony znajdziemy?

Szybko się odwracamy i zieloną zabawkę odnajdziemy.

Z żabką się żegnamy i podskakując jak ona, do drzwi ją odprowadzamy

 

Na jaką literę zaczyna się ten wyraz? Zobaczcie:

ZIELONY

Przeliczcie wszystkie litery, podzielcie ten wyraz na sylaby – jedna sylaba=jedno klaśnięcie.

No to zaczynamy dzień w kolorze zielonym! I choć mówimy o kolorach lata, wiosna też ma taki kolor:

https://www.youtube.com/watch?v=raq4h4Ap9CY

 

Poranna toaleta w kolorze ZIELONYM!

Sprawdźcie proszę ile przedmiotów w Waszej łazience potrzebnych do porannej toalety jest w kolorze ZIELONYM np. szczoteczka, pasta, grzebień, szczotka, mydło. Będąc z łazience nie zapomnijcie zajrzeć do lustra – popatrzcie głęboko w swoje oczy i sprawdźcie jaki mają kolor. Nie wiem czy wiecie, że oczy mogą być w kolorze ZIELONYM!

ZIELONY strój!

Dziś poproście Rodziców o ubranie w kolorze ZIELONYM (jeżeli oczywiście takie macie). Może jakaś koszulka ma np. zielone guziki? Dziewczynki mogą zadbać o zielone dodatki do włosów.  Pamiętajcie o samodzielności podczas ubierania!

A może wszyscy domownicy ubiorą dziś coś zielonego? Wtedy może zabawić się w „Gram w zielone”. Mama lub Tata mówi: „W Zielonej krainie wesoło czas płynie, strój zielony mam i w zielone gram”.
Następnie każdy wypowiada kolejno tekst rymowanki:
- Grasz w zielone?
- Gram!
- Masz zielone?
- Mam! Przy słowie „ mam” pokazuje i mówi, co ma na sobie w kolorze zielonym (np. bluzka, spodnie, spódnica, opaska, itp.).

Zobaczcie co zielonego założył gość Kici Koci:

https://www.youtube.com/watch?v=u42rsaYzrO0

 

ZIELONA = prawa!

Kolejne zadanie na dziś będzie polegało na założeniu ZIELONEJ gumki/bransoletki/wstążki na PRAWĄ rękę – po tej stronie znajduje się PRAWA strona Waszego ciała. Wykonując codzienne czynności będziecie wiedzieć którą ręką się posługujecie.

 

Na talerzu ZIELONE!

Uwaga! Uwaga! Poproszę aby każdy spróbował odnaleźć na swoim talerzu „coś” zielonego. Może dodatkiem do posiłku będzie warzywo w kolorze ZIELONYM. Pewno znacie warzywo które „zielony ma garniturek”?! Posłuchajcie:

https://www.youtube.com/watch?v=i0Zh8q2BK-8

 

Zabawa ZIELONA!

Zachęcam Was do balonowej zabawy – poproście Rodziców o balonik w kolorze zielonym, baloniki w innych kolorach można okleić na zielono.  

A to podpowiedź dla Rodziców – co można robić z balonem:

https://www.youtube.com/watch?v=l53f-cA8ITc

 

Łąka!

Ostatnie zadanie na dziś – praca plastyczna „Zielona łąka”. Wykonanie pracy dowolne, może to być konstrukcja przestrzenna, praca malowana farbami, kredkami, jeżeli pogoda pozwoli zabierzcie białą kartkę na ogród i poukładajcie łąkę z trawy, płatków kwiatów. Możecie również wykorzystać bibułę np. wysypać na kartkę bibułę pociętą na małe kawałki lub namalować obraz bibułą https://www.youtube.com/watch?v=lLdg_OSnowc

 

A gdy wieczorem będziecie czytać bajki zwróćcie szczególną uwagę na ZIELONY kolor na ilustracjach!

 

Żegnam się już z Wami i oczywiście czekam na Wasze foto-relacje! ZIELONEGO DNIA!

p. Marcysia

PONIEDZIAŁEK, 8.06.2020r.

Dzień dobry Dzieci! W tym tygodniu będziemy omawiać kolory lata. Lato już się zbliża wielkimi krokami i można zaobserwować już w jakie kolory jest przystrojone.

Dziś mamy Dzień Żółty. Słońce widzimy w żółtym kolorze, chociaż wcale takiego koloru nie ma. Taka ciekawostka: Słońce widzimy bardziej na żółto, dlatego, że znajduje się na tle niebieskiego nieba. 
Zachęcam Was do ubrania się dziś na żółto.

Zadanie 1) Weź żółtą kartkę i szklankę bez ucha. Obrysuj szklankę na środku kartki ołówkiem. To jest Słońce. Narysuj dookoła słońca, w różnej odległości kropeczki. Teraz połącz kropeczki linią z naszym słońcem. To będą promyki. Gotowe!

Zadanie 2) Wyszukaj wszystkie żółte przedmioty w swoim domu. Teraz ułóż je od największego do najmniejszego. Zrób sobie między nimi slalom, czyli omijaj je raz jedną, raz drugą stroną.

Zadanie 3) Zaśpiewajcie sobie piosenkę "Żółty kurczaczek" https://www.youtube.com/watch?v=SE8-tteo9wg

Zadanie 4) Zróbcie sobie sałatkę z żółtych owoców. Podaję przepis:

SKŁADNIKI:
1 gruszka, 1 banan, pół żółtego melona, 1 nektarynka, jogurt naturalny, miód
WYKONANIE:
Umyj i obierz gruszkę, banana, melona i nekytarynkę. Pokrój owoce w paski. Wymieszaj je w misce i dodaj 2 łyżki jogurty naturalnego oraz łyżkę miodu. Smacznego!
Dla urozmaicenia można dodać jeszcze garść płatków kukurydzianych.
WAŻNE! W tym zadaniu potrzebne jest pomoc osoby dorosłej, ponieważ trzeba będzie używać noża.

Zadanie 5) Karty pracy "Nauka kolorów" - przesyłam w załączniku w mailu. Znajdziemy tam: wyklejankę (wyklejanie pustych miejsc plasteliną w odpowiednim kolorze), wycinankę (wycinamy kwadraty i umieszaczamy je w odpowiednim okienku) oraz zadanie z wycinaniem i dopasowaniem kolorów w odpowiednie miejsce. Przy okazji tych zadań pytamy o nazwy danych kolorów.

Życzę Wam wspaniałego żółtego dnia i dobrej zabawy
pani Justyna


TEMAT TYGODNIA: OD SMYKA DO MEDYKA - bierzemy udział w projekcie edukacyjnym!

PIOSENKA TYGODNIA: "W planie badanie" z bajki "Klinika dla pluszaków" https://www.youtube.com/watch?v=C9xXkLsB4C8

WIERSZYK TYGODNIA: "Lekarskie ABC" Doroty Rozwens (załącznik w mailu).

 PIĄTEK, 5.06.2020r.

Dzień dobry Dzieci, dziś już piątek i przed Wami dwa dni wolnego. Cały tydzień rozmawiamy o zawodzie medyka. Poznaliśmy już zawód lekarza i pielęgniarki. Wczoraj nawet robiliście kartkę z podziękowaniami dla tych ludzi, którzy dbają o nasze zdrowie i ratują nasze życie.

Dziś poznamy zawód RATOWNIKA MEDYCZNEGO. Ratownik medyczny pracuje przede wszystkim w pogotowiu ratunkowym, jeździ karetką. Może być także pracownikiem jakiejś firmy medycznej lub pracować dla różnych instytucji oraz dla policji i straży pożarnej. Musi mieć bardzo dużą wiedzę medyczną, ponieważ, gdy przyjeżdża z pomocą to jest pierwszą osobą, która rozpoznaje stan pacjenta. Musi, więc znać się na wielu dyscyplinach medycznych. Musi wiedzieć jakie leki można podać dzieciom, a co można podać osobom starszym. Musi wiedzieć jak udzielić pierwszej pomocy podczas wypadku oraz jak opatrzyć rany i złamania. Ratownik medyczny to bardzo wszechstronny zawód, wymagający dużej wiedzy oraz dużego opanowania strachu i nerwów. Ponieważ ratownicy medyczni często jeżdżą do ciężkich wypadków i ratują ludziom życie. Bądźmy im wdzięczni, że się dla nas poświęcają.

Spróbujcie wykonać zadania z kart pracy (załącznik w mailu).

Zachęcam Was także do obejrzenia filmu o ratownikach medycznych: https://www.youtube.com/watch?v=_jVVXwedp6I

Wiecie jakie są oznaczenia karetek w Polsce?

P                 Karetka podstawowa – musi w niej być co najmniej 2 ratowników, ale nie musi być lekarza.

 S                Karetka specjalistyczna – musi mieć minimum 3 osoby w zespole ratunkowym. Musi mieć przynajmniej jednego lekarza.                                 Najczęściej jest używana w stanie zagrożenia życia.

 T                Karetka transportowa – przewozi chorych między szpitalami lub przewozi narządy lub krew potrzebne do operacji.

N                 Karetka neonatologiczna – podobna do karetki T, ale służy      do przewozu noworodków i niemowląt do 1 roku życia.           
                        Posiada sprzęt służący do ratowania najmłodszych.

Następnym razem, gdy zobaczycie jadącą karetkę to zobaczcie jaką jest oznaczona literką. Wtedy możecie się domyślać dokąd lub po kogo zmierza.

Przypomnijmy sobie jeszcze numer alarmowy, dzięki któremu wezwiemy pomoc.
To 112.

To zaśpiewajcie jeszcze piosenkę o tym numerze: https://www.youtube.com/watch?v=R3Qp8KfJSHw

A teraz już odpoczywajcie!

 

pani Justyna
Życzę Wam cudownego dnia i miło spędzonego weekendu

  

 

CZWARTEK, 04.06.2020r.

Dzień dobry!

Jaki mamy dziś dzień? Moja podpowiedź: Wczoraj była środa… Jaki dzień będzie jutro? Podpowiedź numer dwa: Wtedy zaczyna się weekend.

Kto dziś rano pamiętał o umyciu zębów? Kto samodzielnie się ubrał, a kto poskładał i odłożył piżamkę na swoje miejsce?

Tak sobie myślę, że jesteście już tacy duzi, że nikt nie potrzebowałby w szatni pomocy Pani gdybyśmy wychodzili do przedszkolnego ogrodu… Bardzo chciałabym zobaczyć jak urośliście…

Wiecie dobrze, ze nasze Przedszkole bierze udział w projekcie „Od smyka do medyka” dlatego też codziennie poznajecie zawody medyczne. Chciałabym abyście dziś wykonali pracę plastyczną/przestrzenną która będzie podziękowaniem za trud medyków włożony w walkę z koronawirusem.

Możecie zaangażować do tego całą Rodzinę i zrobić laurkę jaką tylko chcecie. Może to być zwykły rysunek, kolaż zdjęć wyciętych z gazet, może będąc na ogródku spróbujecie ułożyć z płatków kwiatów serce? Może zrobicie jakąś serduszkową babkę z piasku? Może ułożycie ze swoich paluszków serce?

Pamiętajmy o tych, którzy poświęcają swoje życie dla nas!

Drodzy Rodzice!

To od Was w dużej mierze zależy czy naszej placówce uda się zrealizować projekt. Bardzo potrzebujemy dokumentacji fotograficznej. Zdjęcia zostaną opublikowane na portalu społecznościowym - Facebook, proszę wziąć to pod uwagę robiąc zdjęcia Waszym Pociechom (jeżeli nie chcecie aby twarz Waszego dziecko była na zdjęciu wystarczy zdjęcie pracy).

Pozdrawiam serdecznie!

ŚRODA, 3.06.2020r.

Dzień dobry kochane Dzieci! Witam się z Wami łokciem,bo teraz trzeba unikać podawania rąk. Witam się z Wami nogą, żeby było bardziej ciekawie. Witam się z Wami mrugnięciem okiem i uśmiechem, żeby było bardziej wesoło.
Skoro się już przywitaliśmy to może powiecie, jaka jest Wasza ulubiona forma powitania. Powiedzcie Rodzicom, w jaki sposób lubicie powiedzieć sobie nawzajem "dzień dobry" o poranku. Lubicie przybić piątkę, przytulić się, dać buziaka, podać rękę, stuknąć łokciem, zaśpiewać lub po prostu powiedzieć "dzień dobry"? 

Przypomnijmy sobie jeszcze zabawę, której się uczyliśmy w przedszkolu: "Moje rączki gdzieś zniknęły".

Wczoraj poznaliście zawód lekarza. Dziś poznamy zawód kolejnego medyka: PIELĘGNIARKI.
Pielęgniarka opiekuje się pacjentami, podaje lekarstwa, wykonuje zastrzyki, pomaga lekarzowi, mierzy temperaturę, mierzy wzrost i wagę oraz uczy innych o zdrowiu.
Spróbujcie wykonać zadania z kart pracy (w załączniku).

Pobawcie się dziś w wizytę u lekarza. Lekarz zalecił pobranie krwi. Pani pielęgniarka musi Wam pobrać krew. Jak się z tym czujecie? Czy odczuwacie obawę? Każdy trochę się obawia pobierania krwi. Jak można sobie poradzić z takim strachem? Można go oswoić. Spróbujcie wymyślić, jak oswoić strach przed pobraniem krwi. Swoje pomysły pokażcie w tej zabawie swoim Rodzicom.

 

Życzę Wam wspaniałego dnia, pełnego dobrej zabawy
pani Justyna

WTOREK 02.06.2020r.

 

Dzień dobry!

Chciałabym dzisiaj przywitać piosenką „Przywitamy się wesoło” – bardzo żałuję, że nie mogę jej zaśpiewać razem z Wami…:

https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4

Na początek chciałabym Was zaprosić do zabawy ruchowej z wykorzystaniem chusteczki:

Poproście rodziców o chusteczkę higieniczną. Poruszajcie się po pokoju w rytm dowolnej muzyki. Gdy muzyka przestaje grać wasze zadanie polega na głośnym kichnięciu a następnie zademonstrowaniu jak poprawnie korzysta się z chusteczki.