Witamy w naszym przedszkolu!

Język angielski

Zajęcia z dziećmi prowadzi P. Maria Tyman
 

Rybki, Tygryski oraz młodsze Dzieci z grupy Misie i Żabki
uczą się języka angielskiego w oparciu o materiały, które można znaleźć w internecie. Są to następujące zagadnienia:
1. Zwroty na powitanie:
Hello, how are you? I'm fine, thank you. - Jak się masz? Dziękuję, dobrze.
https://www.youtube.com/watch?v=c9O8PTdUD_g 
The Hello Song! - How Are You! - I'm Fine, Thank You!
2. Przedstawiamy się:
What's your name? - Jak masz na imię?   My name is... - Nazywam się...
Nice to meet you! - Miło cię spotkać!
https://www.youtube.com/watch?v=BAFSTrSNJMg   
What's Your Name? Song for Kids
3. Rozumiemy następujące polecenia:
Make a circle - Zróbcie kółeczko, big – duże, small - małe
http://supersimplelearning.com/songs/original-series/one/make-a-circle/
Make A Circle | Preschool Song | Super Simple Songs
Stand up - wstań, Sit down – siadaj, Turn around – obróć się
https://www.youtube.com/watch?v=WsiRSWthV1k
Stand Up, Sit Down | Actions Songs for Children | Kindergarten, Preschool & ESL | Fun Kids English
Let's be quiet – bądźmy cicho   Please, be quiet – proszę o ciszę
https://www.youtube.com/watch?v=-xR5CXzxyMA
Quiet Loud Quiet Song | Songs for Children | Learn English Kids
4. kolory: blue, yellow, green, red, pink;

młodsze Dzieci z grupy Misie i Żabki uczą się wszystkich podstawowych kolorów:

red (czerwony) yellow (żółty), blue (niebieski), green (zielony),
orange (pomarańczowy), purple (fioletowy), pink (różowy), grey (szary),
black (czarny), white (biały), brown (brązowy)
https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY
What's Your Favorite Color? | Kids Songs | Super Simple Songs
My favourite colour is (…) - Mój ulubiony kolor to (…)
How about you?  - A twój?               I like – podoba mi się
What's your favourite colour? - Jaki jest twój ulubiony kolor?

4a – Zabawa z kolorowymi piłkami:
a ball – piłka  kick the ball – kopnij piłkę,     catch the ball – złap piłkę,
throw the ball – rzuć piłkę,     bounce the ball – odbijaj piłkę
https://www.youtube.com/watch?v=hhT7Ic-gPwA 
I See a Ball Children's Song | Learn Colors | Babies, Toddlers, Kindergarten

 Propozycja dla ambitnych:
 

Zabawa w mieszanie kolorów:
https://www.youtube.com/watch?v=ybt2jhCQ3lA 
Kids vocabulary - Color - color mixing - rainbow colors - English educational video
Red and blue make purple.
- Jeżeli połączymy czerwony z niebieskim to otrzymamy kolor fioletowy.

 5. Liczymy do 10:
https://www.youtube.com/watch?v=xNw1SSz18Gg
How Many Fingers? | Kids Songs | Super Simple Songs
How many? - Ile? fingers – palce w dłoniach; hand – dłoń
How many fingers on one hand? - Ile palców na jednej dłoni?
foot – stopa; feet – stopy; toes – palce u stóp
How many toes on two feet? -  Ile palców na dwóch stopach?
młodsze Dzieci z grupy Misie i Żabki uczą się liczyć do 20:
https://www.youtube.com/watch?v=0VLxWIHRD4E
Let's Count to 20 Song For Kids
6. Części ciała:
head - głowa, shoulders - ramiona, knees - kolana, toes – palce u stóp,
eyes - oczy, ears - uszy, mouth - usta, nose – nos
https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY
Head Shoulders Knees & Toes (Speeding Up) | Nursery Rhyme | Super Simple Songs

 7. Moja rodzina:
daddy – tatuś, mummy – mamusia, brother – brat, sister – siostra, baby – dzidziuś;
Finger family song (piosenka o rodzinie paluszków):
https://www.youtube.com/watch?v=QO02zbQVrjg 
Jelly bears Finger family | nursery rhymes kids tv | finger family kids | finger family rhyme
Where are you? - Gdzie jesteś?     Here I am.  - Jestem tutaj

8. Zabawki:
I've got a (train, ball, teddy, doll) – Ja mam (pociąg, piłkę, misia, lalkę)
All the girls and all the boys have got a lot of lovely toys.
Wszystkie dziewczynki i wszyscy chłopcy mają dużo ślicznych zabawek.
https://www.youtube.com/watch?v=tJKPHvGvEMM  
My Toys song - English for Children Nursery Rhymes Songs - English lively songs and chants
 

8a Zabawki i kolory:
a scooter – hulajnoga;   a doll / a dolly – lalka;  a train – pociąg;   
a ball – piłka; a car – autko;  a teddy – miś;
https://www.youtube.com/watch?v=q6PX-4TiPjU
Toys Song for Kids

9. Jedzenie:
a cake – ciasto, tort                         an ice-cream - lody
an apple – jabłko                             a banana – banan
a lemon – cytryna                           a biscuit – biszkopcik
an orange – pomarańcza                 a sandwich – kanapka
Do you like...? Czy lubisz...?   Yes, I do. - Tak, lubię.  /  No, I don't. - Nie, nie lubię.

Wykorzystując melodię następującej piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk   
Do You Like Broccoli Ice Cream? | Super Simple Songs

 10. Zwierzęta, które mieszkają na farmie:
a dog – pies; a cat – kot; a cow – krówka; a horse – koń,
a sheep – baranek; a pig – świnka;
https://www.youtube.com/watch?v=f97idTmBEXs  
Farm Animals Song for Teaching English to children
https://www.youtube.com/watch?v=EwIOkOibTgM  
Farm Animals Song - Animals Sounds Song - Walk Around the Farm - ELF Learning

 

Starszaki uczą się języka angielskiego w oparciu o podręcznik:  Tiger & Friends starter z wydawnictwa MACMILLAN.
https://www.macmillan.pl/katalog/tiger-friends-starter

Podstawowym narzędziem do nauki i powtórek jest płytka CD, którą można pobrać tutaj:    https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia wraz z listą ścieżek.
Oprócz tego można korzystać z materiałów zamieszczonych w internecie:
https://www.youtube.com/results?search_query=tiger+%26+friends+starter+

W kwietniu: Starszaki będą się uczyły:
U6:     Yummy Salads!
Słownictwo: apple (jabłko), orange (pomarańcza), tomato (pomidor),

                      cucumber (ogórek), banana (banan), onion (cebula), yoghurt (jogurt),

                      grapes (winogrona), salad (sałatka)

Praca z nagraniami z podręcznika:     od 2.17 do 2.29
Uzupełnienie w internecie:
1. Zabawa: „Magic eyes”: https://www.youtube.com/watch?v=_c5fFxoQzXc
2. Story (historyjka): https://www.youtube.com/watch?v=b67AdrNHVjc
I like... - lubię, I don't like  - nie lubię, Do you like […]? - Czy lubisz […]?
3 . * Do you like […] - piosenka:  https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk
*What do you want to eat?  - Co chcesz jeść?
 https://www.youtube.com/watch?v=yUw3-im44qY
4. Rozszerzenie (Dla ambitnych):
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/food-1
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/food-2
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/fruit-1
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/fruit-2

W kwietniu młodsze Biedronki oraz starsze Misie i starsze Żabki  będą się uczyły:
Home

Dzieci z tych grup korzystają z podręcznika: Mimi's Wheel 2, do którego dołączona jest platforma Navio, dzięku czemu można uczyć się w domu podczas gdy przedszkola pozostają zamknięte.
Kod do platformy Navio zamieszczony jest na wewnętrznej stronie okładki podręcznika, którą dzieci zabrały do domu. Pozostała część książki pozostała w przedszkolu.
Przewodnik użytkownika Navio dla ucznia w języku polskim można pobrać tutaj: https://www.macmillan.pl/katalog/mimi-s-wheel
lub:    https://www.macmillan.pl/files/Navio_Student_User_Guide_PL.pdf

Na platformie Navio lekcje zorganizowane są następująco:
- Stałe elementy zajęć:
1. The hello song:

Big Wheel, Big Wheel, hello, hello, hello
Big Wheel, Big Wheel, hop on, hop on! Let's go!

2. Weather chant:  (pogoda)
Sunny? (świeci słońce?) Cloudy? (pochmurno?) Rainy? (pada deszcz?) Windy? (wieje wiatr?)
What's the weather like today? - jaka jest dziś pogoda?
Sunny? Cloudy? Rainy? Windy?
What's the weather, can you say? - jaka jest pogoda, możesz powiedzieć?
Is it hot? - Czy jest gorąco? Is it cold? - Czy jest zimno?
What's the weather like today?
Is it hot? Is it cold?
What's the weather, can you say?

3. Tidy up song
Let's tidy up, tidy up, - posprzątajmy
And put our things away. - i odłóżmy nasze rzeczy
Let's tidy up, tidy up,
It's time to stop today. - na dziś już dość

4. Bye, Bye song
Big Wheel, Big Wheel, bye, bye, bye, bye, bye, bye.
Big Wheel, Big Wheel. Hop off! Hop off! Bye, bye!

- Home:
Lesson 1 Vocabulary:
(słownictwo)
bathroom (łazienka), bedroom (sypialnia), dining room (jadalnia), house (dom),
kitchen (kuchnia), living room (salon), garage (garaż), garden (ogród)
 

Lesson 2 Language: (struktury językowe)
a song:  Where's Sam? (CD2 Track 16)
Where's Sam? - Gdzie jest Sam?    I don't know. - Nie wiem
Is he in the kitchen? - Czy on jest w kuchni?  [...]

 Lesson 3 Story: (historyjka)
Story rhyme: It's time for a story. One, two three. Are you ready? (jesteś gotowy?)
Listen to me! (posłuchaj mnie!)
Hide and seek – zabawa w chowanego   Ready or not, here I come! - szukam!
I don't want to play! - Nie chcę się bawić! Keep trying! - próbuj jeszcze!
I can see you! - Widzę cię!

Lesson 4 Story song: (piosenka z historyjki)
Let's look and see! - Chodźmy zobaczyć!  Come with me! – Chodź ze mną!
Wake up! - Obudź się!

 Lesson 5 Speaking: (rozmowy)
I can't find Kitty! - Nie mogę znaleźć Kitty. Let's find her. - Poszukajmy jej.
Kitty's a toy!  - Kitty jest zabawką! You're right. - Masz rację. Very good! - Bardzo dobrze!
Wait a minute! - Zaczekaj minutkę! She isn't in the garage.  - Nie ma jej w garażu.
He isn't in the house. - Nie ma go w domu.

Lesson 6 Review: (powtórka)

Lesson 7 Values: Families are different. (Rodziny są różne)
Song: CD2 Track 23
Some families are big. - Niektóre rodziny są duże.
Some families are small. - Niektóre rodziny są małe.
Families are different. And that is all. - Rodziny są różne i tak to już jest.

 Mummy, daddy, grandma, grandpa, brother, sister, baby too
Whoever's in your family – Ktokolwiek jest w twojej rodzinie
They love and care for you. - Kocha i troszczy się o ciebie.

 Lesson 8 Culture:
Round and round the garden CD2 Track 24 – to tradycyjna angielska zabawa w łaskotanie
tickle – łaskotać Round the garden – dookoła ogrodu, like a teddy bear – jak miś.
można ją obejrzeć tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=uR-vDIQQVqo

https://www.youtube.com/watch?v=zGeqT_sDTJ8

.....................................................................................................................................................................................................................

Uzupełnienie w internecie: (dla tych, którzy nie korzystają z platformy Navio)

1. My house: My House - Kids Songs - Kidsa English - YouTube
Welcome to my house – Witaj w moim domu.
My family and me – Moja rodzina i ja
In the living room – W salonie
I watch TV – Oglądam telewizję.

In the bathroom I take a shower. - W łazience biorę prysznic.
In the kitchen I cook good food. - W kuchni gotuję dobre jedzonko.
In the dining room I have my breakfast. W jadalni jem śniadanie.
In the bedroom I go to sleep. W sypialni idę spać.
2. Where are you? Gdzie jesteś?  Where are you? In the kitchen. bedroom. (In the house) - Education English song for Kids with lyrics - YouTube
3. tutaj można posłuchać wymowy poszczególnych słówek:
Rooms | LearnEnglish Kids | British Council

15.03.2021r.

Happy Easter!!!

 Na początku wiosny Przedszkolaki poznają słownictwo związane z tą porą roku oraz ze Świętami Wielkanocnymi:
Go away, winter! - Odejdź, zimo!       spring – wiosna       flowers – kwiaty   
green grass – zielona trawa               rabbit – królik           Easter – Wielkanoc 
Easter bunny – zajączek                    Easter eggs – pisanki,
a basket – koszyczek

starsze Dzieci:

https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g   B-U-N-N-Y | Easter Bunny Song for Kids
a pink nose – różowy nosek, floppy ears – miękie uszy,
fluffy tail – puszysty ogon
https://www.youtube.com/watch?v=-oIphWmyC1A  Happy Easter Song
Spring is here! – Już wiosna!, Happy Easter! – Wesołych Świąt!
Oraz:
What's the weather like today? - Jaka jest dziś pogoda?
sunny - świeci słońce, cloudy – pochmurno, rainy – pada deszcz,
windy – wieje wiatr  Is it hot? - Czy jest gorąco?, Is it cold? - Czy jest zimno?
How are you today? - Jak się dzisiaj czujesz?
I'm happy / great! - Jestem szczęśliwy / Czuję się świetnie!
I'm sad / hungry / thirsty/ angry – Jestem smutny / głodny / spragniony / zły
https://www.youtube.com/watch?v=j1QBY35LdfA  Feelings Song | How Are You?

młodsze Dzieci:


https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc   The Way The Bunny Hops
hop – skakać (jak króliczek),
wiggle (his nose) – ruszać, kręcić (noskiem jak królik),
flop (his ears) – trzepotać (uszkami), shake (his tail) – potrząsać (ogonkiem)

18.01.2021r.

Na kolejnych zajęciach:   Rybki, Tygryski oraz młodsze Misie i Żabki   poznają 2 historyjki:
1. zabawa w chowanego; 2.zagubiona kaczuszka.
Słownictwo:    
Cheeky's friends – przyjaciele Cheekiego:
Rabbit – Króliczek; Duck – Kaczuszka, Bird – Ptaszek
Family – Rodzina
brother – brat,   sister – siostra, daddy – tatuś,    baby - dzidziuś
mummy – mamusia,              
Finger family song (piosenka o rodzinie paluszków):
Daddy finger, daddy finger, where are you?     Here I am, here I am, how do you do!
https://www.youtube.com/watch?v=QO02zbQVrjg
Where are you? Gdzie jesteś?       Here I am. Jestem tutaj
Wersja w języku polskim:
https://www.youtube.com/watch?v=la13RH0Q21U
oraz:
Będziemy liczyć do 12 (ta piosenka uczy liczyć do 10)          How many? - Ile?
https://www.youtube.com/watch?v=xNw1SSz18Gg
powtarzamy:
1. Części ciała:
http://supersimplelearning.com/songs/original-series/one/head-shoulders-knees-and-toes-speeding-up/
2. Kolory: red, yellow, blue, green, pink,                                  

Na kolejnych zajęciach: młodsze Biedronki oraz starsze Misie i starsze Żabki będą się uczyły:
Clothes
coat – płaszcz; dress – sukienka; jumper – sweter; skirt – spódniczka;
shirt – koszula; trousers - spodnie
Praca z nagraniami z podręcznika:     od 2.01 do 2.12.
Zachecam do korzystania z platformy Navio, do której kod zamieszczony jest na wewnętrznej stronie okładki podręcznika dla dzieci.
Okładkę dzieci zabrały do domu, a pozostała część książki pozostała w przedszkolu.
Przewodnik użytkownika Navio dla ucznia w języku polskim można pobrać tutaj: https://www.macmillan.pl/katalog/mimi-s-wheel
lub:    https://www.macmillan.pl/files/Navio_Student_User_Guide_PL.pdf
Uzupełnienie w internecie (dla ambitnych):
1. https://www.youtube.com/watch?v=jTBVpfZWfBA  - a rap
2. Zabawa: „Magic eyes”:
Tiger&Friends Starter – Magic Eyes (with dr Anna Parr-Modrzejewska) – Unit 8 - YouTube
powtarzamy:
Części ciała: eyes – oczy; head – głowa; nose – nos; fingers – palce (dłoń);
toes – palce (stopa); foot – stopa; feet – stopy; hands – dłonie;
mouth – usta; ears – uszy; shoulders – ramiona; knees – kolana;
Head, shoulders, knees & toes – piosenka:
Head Shoulders Knees & Toes (Speeding Up) | Nursery Rhyme | Super Simple Songs - YouTube
Open, close – piosenka:
https://www.youtube.com/watch?v=NNiOgy-ZIfE      

 

Na kolejnych zajęciach: Starszaki będą się uczyły:
U3:     Move your body!
Części ciała: eyes – oczy; head – głowa; nose – nos; fingers – palce (dłoń)
 toes – palce (stopa); foot – stopa; feet – stopy; hands – dłonie;
mouth – usta; ears – uszy; shoulders – ramiona; knees – kolana;
Praca z nagraniami z podręcznika:     od 1.32 do 1.43.
Nagrania te można pobrać na: Strefa Ucznia (macmillan.pl)
Uzupełnienie w internecie:
1. Zabawa: „Magic eyes”:
Tiger&Friends Starter – Magic Eyes (with dr Anna Parr-Modrzejewska) – Unit 3 - YouTube
2. Story (historyjka):
Tiger&Friends Starter – Stories (with dr Anna Parr-Modrzejewska) – Unit 3 - YouTube
3. Head, shoulders, knees & toes – piosenka:
Head Shoulders Knees & Toes (Speeding Up) | Nursery Rhyme | Super Simple Songs - YouTube
4. Open, close – piosenka:
https://www.youtube.com/watch?v=NNiOgy-ZIfE  
powtarzamy: U2:     Let's play!  (zabawki)
1. Nagrania z podręcznika: 1.23; 1.30
2. Magic eyes:
Tiger&Friends Starter – Magic Eyes (with dr Anna Parr-Modrzejewska) – Unit 2 - YouTube
3. story:
Tiger&Friends Starter –Stories (with dr Anna Parr-Modrzejewska) – Unit 2 - YouTube
4. My teddy bear – a song:
My Teddy Bear | Super Simple Songs - YouTube

                                                 

07.12.2020r.

 W zimie RYBKI, TYGRYSKI oraz młodsze  MISIE i ŻABKI będą:
1. Uczyć się jak po angielsku złożyć  świąteczno – noworoczne życzenia:
We wish you a Merry Christmas and a Happy New Year!
https://www.youtube.com/watch?v=BI7wis-HmfI
2. Opowiadać o tym, co chcemy dostać na Święta:
What do you want for Christmas?      
I want: a train, a rocket, a robot, a teddy bear,
propozycja dla ambitnych: a ball, a yo-yo, a bike, a jump rope
https://www.youtube.com/watch?v=YqFP0NjoGY4
3. „Zamieniać się” w tańczącą choinkę:
https://www.youtube.com/watch?v=rlr4uXAz-JM  Dancing Christmas tree
4. „Szukać” Świętego Mikołaja:
https://www.youtube.com/watch?v=7C-FPQQOm3w   Where is Santa?

W zimie sześciolatki oraz starsze MISIE, starsze ŻABKI i młodsze BIEDRONKI   będą:
1. poznawać zimowo – świąteczne słownictwo:
winter – zima; It's cold – jest zimno; I'm cold – zimno mi; snowman – bałwan;
ubranie:
a coat – płaszcz, a jumper – sweter; a scarf – szalik, a hat – czapka, gloves – rękawiczki, socks – skarpety; trousers - spodnie
święta:
Christmas – Święta Bożego Narodzenia;a Christmas tree – choinka; an angel – anioł; Santa – Święty Mikołaj; presents – prezenty; a star – gwiazda, a ball – bombka; bells - dzwonki
2. Uczyć się jak po angielsku złożyć  świąteczno – noworoczne życzenia:
We wish you a Merry Christmas and a Happy New Year!
https://www.youtube.com/watch?v=BI7wis-HmfI
3. Powtórzymy sobie kolory:
What colour is: Rudolph's nose, Santa's beard, a Christmas tree?
https://www.youtube.com/watch?v=y4SpQMom8t8
4. Opowiadać o tym, co chcemy dostać na Święta:
What do you want for Christmas?      
I want: a train, a rocket, a robot, a teddy bear,
propozycja dla ambitnych: a ball, a yo-yo, a bike, a jump rope
https://www.youtube.com/watch?v=YqFP0NjoGY4

12.11.2020 r.

Starszaki uczą się języka angielskiego w oparciu o podręcznik:  Tiger & Friends starter z wydawnictwa MACMILLAN:
https://www.macmillan.pl/katalog/tiger-friends-starter
Podstawowym narzędziem do nauki i powtórek są ścieżki dźwiękowe, które można pobrać tutaj:
https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia
Zabawa „Magic Eyes” uczy słówek:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLDee6s2yAuvssTV9N3ReHcZACeART9FsI
Historyjki dostępne są tutaj:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLDee6s2yAuvvF9ozq4Wh3CDPMxUkRFUly

 W listopadzie i na początku grudnia starszaki z grup: Kangurki i Biedronki   będą się uczyły:

U2:     Let's play, - toys (zabawki):
a ball – piłka; a ballon – balon, a car – autko, a doll – lalka,
a plane – samolot, a skateboard – deskorolka,
a skipping rope – skakanka; a teddy bear – miś
I've got a (plane) – Mam (samolot) / Let's play (…) - pobawmy się (…)
Magic eyes:
https://www.youtube.com/watch?v=6Ex545C_pd0&list=PLDee6s2yAuvssTV9N3ReHcZACeART9FsI&index=2
A story:
https://www.youtube.com/watch?v=8Nx57n_3jHo&list=PLDee6s2yAuvvF9ozq4Wh3CDPMxUkRFUly&index=2
praca ze ścieżkami dźwiękowymi:

1.21 Unit 2 Lesson 1 Activity 1 – Tiger’s Steps ;                 
1.22 Unit 2 Lesson 2 Activities 1 and 2 – Story
1.23 Unit 2 Lesson 3 Activity 1 – I’ve got a ball song ;
1.26 Unit 2 Lesson 4 Activity 1 – I’ve got a skateboard chant
1.30 Kid’s Culture 2 Activity 1 – The wheels on the train song

uzupełnienie w internecie:
https://www.youtube.com/watch?v=tJKPHvGvEMM – I've got a train.
https://www.youtube.com/watch?v=eb53_Kdc1XI – What's in the box?
https://www.youtube.com/watch?v=q6PX-4TiPjU – Toys song.

02.11. 2020 r.

TYGRYSKI oraz młodsze  MISIE i ŻABKI   będą poznawały przygody małpki Cheeky w oparciu o podręczkiki: Hello Cheeky i Cheeky Monkey 1.
(https://www.macmillan.pl/katalog/cheeky-monkey)

1. Części ciała:
my eyes – moje oczy, my nose – mój nos,  my mouth – moje usta
my ears – moje uszy   https://www.youtube.com/watch?v=lVINkMH0BUA
head – głowa, shoulders – ramiona, knees – kolana, toes – palce (stopa)
http://supersimplelearning.com/songs/original-series/one/head-shoulders-knees-and-toes-speeding-up/
open – close: https://www.youtube.com/watch?v=NNiOgy-ZIfE
 

2. Zabawki:  a scooter – hulajnoga;   a doll / a dolly – lalka;    a train – pociąg;  a ball – piłka; a car – autko;   a teddy – miś;
https://www.youtube.com/watch?v=q6PX-4TiPjU
What's in the box? https://www.youtube.com/watch?v=eb53_Kdc1XI
Bouncing balls:      https://www.youtube.com/watch?v=dQnGPGJCW2Y
My teddy bear:      https://www.youtube.com/watch?v=666UZRBO5q8

 powtarzamy:
Please, be quiethttps://www.youtube.com/watch?v=-xR5CXzxyMA
What's your name? - https://www.youtube.com/watch?v=BAFSTrSNJMg
Polecenia:          Stand up - wstań, Sit down – siadaj, Turn around – obróć się
https://www.youtube.com/watch?v=WsiRSWthV1k
Liczymy do 12. (ta piosenka uczy liczyć do 10)          How many? - Ile?
https://www.youtube.com/watch?v=xNw1SSz18Gg  

Kolory: red, yellow, blue, green, pink, /    What colour is it? - Jaki to kolor?

Na kolejnych zajęciach:    RYBKI               
Będą poznawały przygody małpki Cheeky w oparciu o podręczkik: Hello Cheeky.

(https://www.macmillan.pl/katalog/cheeky-monkey)
1. Części ciała:
my eyes – moje oczy, my nose – mój nos,  my mouth – moje usta  my ears – moje uszy
https://www.youtube.com/watch?v=lVINkMH0BUA
head – głowa, shoulders – ramiona, knees – kolana, toes – palce (stopa)
http://supersimplelearning.com/songs/original-series/one/head-shoulders-knees-and-toes-speeding-up/


2. Zabawki:  a scooter – hulajnoga;   a doll / a dolly – lalka;    a train – pociąg;  a ball – piłka; a car – autko;  a teddy – miś;
https://www.youtube.com/watch?v=q6PX-4TiPjU
 

powtarzamy:
Please, be quiet – proszę o ciszę
https://www.youtube.com/watch?v=-xR5CXzxyMA

What's your name? - Jak się nazywasz?
https://www.youtube.com/watch?v=BAFSTrSNJMg

Hello, nice to meet you:   https://www.youtube.com/watch?v=dWVtBE3z5Ak

Polecenia:
Stand up - wstań, Sit down – siadaj, Turn around – obróć się
https://www.youtube.com/watch?v=WsiRSWthV1k
Kolory: red, yellow, blue, green, pink,
Liczymy do 5:  https://www.youtube.com/watch?v=u3L5Tk8_74c 

26. 10. 2020r.

 

Starsze MISIE, starsze ŻABKI

oraz młodsze BIEDRONKI
rozpoczynają pracę z podręcznikiem:

 

Mimi's Wheel 2

Mimi’s Wheel to nowy kurs dla przedszkolaków.

Bohaterką kursu jest surykatka Mimi, której przygody pomagają dzieciom zrozumieć nie tylko nowy język, ale też świat wokół nich i panujące w nim zasady. Wesoła Mimi wprowadza małych uczniów w świat języka angielskiego, wykorzystując treści i techniki dopasowane do ich poziomu rozwoju poznawczego.

Ciekawe opowiadania, rytmiczne piosenki i atrakcyjne filmiki zainteresują każdego przedszkolaka, a cały kurs jest przygotowany w zgodzie z podstawą programową kształcenia ogólnego.
Do kursu dołączony jest kod do platformy Navio, który zamieszczony jest na wewnętrznej stronie okładki. Dlatego okładkę daję dzieciom do domu,
a pozostała część książki pozostanie w przedszkolu.
Przewodnik użytkownika Navio dla ucznia w języku polskim można pobrać tutaj:
https://www.macmillan.pl/katalog/mimi-s-wheel
Po zajęciach z podręcznikiem, Dzieci będą zabierały ze sobą karty pracy do domu. Dzięki temu będą Państwo wiedzieć, co robimy w przedszkolu. Bardzo proszę, aby w domu Dziecko miało teczkę lub segregator, w którym będzie te materiały przechowywać.

Have fun!
12 X 2020r.

Od października:     
Starszaki z grup: Kangurki i Biedronki  rozpoczną pracę z podręcznikiem:

Tiger & Friends Starter

To pierwsza część czteropoziomowego kursu dla klas 03.
Poziom Starter przeznaczony jest dla zerówek i jest wprowadzeniem do nauki języka angielskiego w szkole podstawowej.

Kurs ten spełnia wymagania podstawy programowej dla przedszkoli.
Nagrania do podręcznika dostępne są na:

https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia

Zabawa Magic Eyes, dzięki której można się uczyć słówek, historyjki oraz kolorowanki są dostepne na:

https://www.macmillan.pl/katalog/tiger-friends-starter
 

Po zajęciach z podręcznikiem, Dzieci będą zabierały ze sobą karty pracy do domu. Dzięki temu będą Państwo wiedzieć, co robimy w przedszkolu. Bardzo proszę, aby w domu Dziecko miało teczkę lub segregator, w którym będzie te materiały przechowywać.

 

Have fun!

Maria Tyman

Na początku RYBKI będą się uczyć:

1. Pierwsze słówka:
Hi, Hello
– cześć;
a bag – torba                  
What's in the bag today? - Co jest dzisiaj w tej torbie?
Please, be quiet – proszę o ciszę
https://www.youtube.com/watch?v=-xR5CXzxyMA
a circle – koło                                                 
Let's make a circle – zróbmy koło;
big – duże; small – małe; up – do góry; down – na dół
https://www.youtube.com/watch?v=ALcL3MuU4xQ

Yes / No – Tak / Nie                      
https://www.youtube.com/watch?v=dVkPWDixDhs

 2. What's your name? - Jak się nazywasz?
https://www.youtube.com/watch?v=BAFSTrSNJMg

3. Hello, nice to meet you! – Cześć, miło cie spotkać!                
https://www.youtube.com/watch?v=dWVtBE3z5Ak

4. Polecenia:          Stand up - wstań, Sit down – siadaj, Turn around – obróć się
https://www.youtube.com/watch?v=WsiRSWthV1k

5. Liczymy do 5: 
https://www.youtube.com/watch?v=u3L5Tk8_74c

6. Kolory – wprowadzenie + zabawy z piłką:
blue (niebieski), yellow (żółty), red (czerwony),
a ball – piłka
kick the ball – kopnij piłkę,     catch the ball – złap piłkę,
throw the ball – rzuć piłkę,   bounce the ball – odbijaj piłkę
https://www.youtube.com/watch?v=hhT7Ic-gPwA

Na początku TYGRYSKI oraz młodsze  MISIE i ŻABKI przypomną sobie i będą się uczyć:                  

1. Przypominamy sobie:
Hi, Hello
– cześć;
a boy – chłopczyk; a girl – dziewczynka; children  - dzieci
Are you a boy / girl? - Czy jesteś chłopcem / dziewczynką?  Yes / No – Tak / Nie 
a bag – torba                   What's in the bag today? - Co jest dzisiaj w tej torbie?
a circle – koło                  Let's make a circle – zróbmy koło;
big – duże; small – małe; up – do góry; down – na dół
https://www.youtube.com/watch?v=ALcL3MuU4xQ
Please, be quiet – proszę o ciszę
https://www.youtube.com/watch?v=-xR5CXzxyMA

What's your name? - Jak się nazywasz?
https://www.youtube.com/watch?v=BAFSTrSNJMg

Hello, nice to meet you! – Cześć, miło cie spotkać!                
https://www.youtube.com/watch?v=dWVtBE3z5Ak

 Polecenia:          Stand up - wstań, Sit down – siadaj, Turn around – obróć się
https://www.youtube.com/watch?v=WsiRSWthV1k

2. Uczymy się:
Liczymy do 12. (ta piosenka uczy liczyć do 10)          How many? - Ile?
https://www.youtube.com/watch?v=xNw1SSz18Gg
Kolory: red, yellow, blue, green, pink,
What colour is it? - Jaki to kolor?

Na początku  starsze MISIE, starsze ŻABKI  oraz młodsze BIEDRONKI przypomną sobie i będą się uczyć:

 1. Hi, Hello – cześć;
a boy – chłopczyk; a girl – dziewczynka; children – dzieci
Polish – Polak, English – Anglik
Are you Polish? -   Jesteś Polakiem? / Yes
Are you English? - Jesteś Anglikiem? / No
a bag – torba                   What's in the bag today? - Co jest dzisiaj w tej torbie?
a circle – koło                 Let's make a circle – zróbmy koło; big – duże; small – małe; up – do góry; down – na dół

 2.  Please, be quiet – proszę o ciszę
https://www.youtube.com/watch?v=-xR5CXzxyMA

3. Nice to meet you - Miło Cię spotkać
https://www.youtube.com/watch?v=dWVtBE3z5Ak 

4. kolory:
red, yellow, blue, green, black, white, brown, orange, a purple pink, grey

5. Zabawkia scooter – hulajnoga;   a doll / a dolly – lalka;    a train – pociąg;  

                     a ball – piłka; a car – autko;                                  a teddy – miś;
https://www.youtube.com/watch?v=q6PX-4TiPjU

 6. Liczymy do 20   https://www.youtube.com/watch?v=0VLxWIHRD4E

7. Części ciała:
head – głowa; eyes – oczy; ears – uszy; nose – nos; mouth – usta; legs – nogi; shoulders – ramiona; arms -  ręce, knees – kolana; hands – dłonie; fingers – palce (dłoń); foot – stopa; feet – stopy; toes – palce (stopa)
https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY
https://www.youtube.com/watch?v=NNiOgy-ZIfE  open, close – a song

 

Na początku  Starszaki z grup: Kangurki i Biedronki  przypomną sobie i będą się uczyły:

1. Please, be quiet. - Proszę o ciszę:
Ok, I'm sorry – dobrze, przepraszam,        Thanks. - Dzięki.
 https://www.youtube.com/watch?v=u2dl-kqRZ2M

2. Nice to meet you  - Miło Cię spotkać / Nice to see you – Miło Cię zobaczyć

3. How are you?  - Jak się masz?  I'm fine, thank you. - dziękuję, dobrze.
 I'm ok. - w porządku.

4. What's your name? - Jak masz na imię? My name is ..... .
Przedstawiamy naszych kolegów i nasze koleżanki:  This is (Tomek). - To jest...

5. Polish – Polak, English – Anglik
rap: 1, 2, 3, guess with me
Are you English? No, I'm not.
Are you Polish?  Yes, I am. Yes, yes, yes I am! 
6. Kolory i słówka, które się z nimi rymują:
a red bed, a yellow cello, a blue shoe, a green bean, a black sack, a white kite,
a brown crown, an orange orange, a purple turtle, a pink drink, and... a grey mouse

6. Liczymy do 30.   https://www.youtube.com/watch?v=0VLxWIHRD4E
(ta piosenka uczy liczyć do 20)

 Propozycja dla ambitnych:
https://www.youtube.com/watch?v=0TgLtF3PMOc  liczymy do 100
https://www.youtube.com/watch?v=kGBu6OY81Mw  liczymy do 100 dziesiątkami

 7. Części ciała:
head – głowa; eyes – oczy; ears – uszy; nose – nos; mouth – usta; legs – nogi; shoulders – ramiona; knees – kolana; hands – dłonie; fingers – palce (dłoń);
foot – stopa; feet – stopy; toes – palce (stopa)

 Wierszyk: I've got 1 head, 2 eyes, 1 nose

                I've got 1 mouth, 2 feet, 10 toes

                I've got 2 hands, 10 fingers too

                My eyes are blue, what about you?