Język angielski

Zajęcia z dziećmi prowadzi P. Maria Tyman

Witam Państwa bardzo serdecznie!

Nazywam się Maria Tyman.

 W tym roku szkolnym będę uczyć Państwa Dzieci języka angielskiego.

 

Oto kilka wskazówek, na które warto zwrócić uwagę pomagając swojemu Dziecku w nauce:
Wymowa. Proszę korzystać wraz z Dziećmi z materiałów, które są załączone do podręcznika - to ułatwi im przyswojenie prawidłowej wymowy. Zachęcam także do słuchania razem z Dzieckiem piosenek z internetu, do których linki będę podawała na bieżąco: na gazetce i na stronie internetowej przedszkola.
– Mali uczniowie uczą się głównie poprzez zabawę. Uczą się konkretów, czyli konkretnych słów czy zwrotów związanych z ich wiekiem i zainteresowaniami. Nie są w stanie opanować jeszcze reguł gramatycznych, dlatego nie będą w stanie zrozumieć np. odmiany czasownika „to be” – być. Bo również w języku polskim Dzieci nie zdają sobie sprawy, że taka odmiana istnieje. Odmieniają czasowniki naturalnie. Wszystko musi być dopasowane do wieku i umiejętności!
– Dziecko, które na co dzień nie słyszy języka angielskiego, tak jak słyszy polski, nie opanuje go w takim stopniu jak swój język ojczysty. Dlatego nie wymagajmy, że będzie mówiło płynnie w języku obcym skoro nie ma z nim kontaktu na co dzień.
–  Jeżeli dorośli interesują się językiem angielskim, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że Dzieci, naśladując dorosłych, też będą się nim interesowały. Dlatego proszę nucić piosenki, których uczymy się podczas zajęć, proszę zachęcać Dziecko do ich śpiewania, ale proszę go do niczego nie zmuszać. Małe Dzieci większą część wiedzy przyswajają zupełnie nieświadomie, dlatego nie będą w stanie odpowiedzieć na pytanie:

„Czego się dzisiaj nauczyłaś / nauczyłeś na angielskim?”
Pytanie to natomiast warto zadawać starszym Dzieciom. Dzięki temu przypomną sobie i utrwalą materiał przerabiany na zajęciach w przedszkolu.

 

Z wyrazami szacunku,
Maria Tyman

10. 10. 2021 r.

starsze Misie, Żabki, Biedronki

oraz Kangurki   

rozpoczynają pracę z podręcznikiem:

Mimi's Wheel

Mimi’s Wheel to kurs dla przedszkolaków, którego bohaterką jest surykatka Mimi. Przygody Mimi pomagają dzieciom zrozumieć nie tylko nowy język, ale też świat wokół nich i panujące w nim zasady. Wesoła Mimi wprowadza małych uczniów w świat języka angielskiego, wykorzystując treści i techniki dopasowane do ich poziomu rozwoju poznawczego.
Ciekawe opowiadania, rytmiczne piosenki i atrakcyjne filmiki zainteresują każdego przedszkolaka, a cały kurs jest przygotowany w zgodzie z podstawą programową kształcenia ogólnego.
Do kursu dołączony jest kod do platformy Navio, który zamieszczony jest na wewnętrznej stronie okładki. Dlatego okładkę daję dzieciom do domu, a pozostała część książki pozostanie w przedszkolu.

Aby pobrać aplikację należy wejść na:

https://www.macmillaneducationeverywhere.com/ ,

zarejestrować się, a następnie podążać za instrukcją, która wyświetli się na ekranie. Przewodnik użytkownika Navio dla ucznia w języku polskim można pobrać tutaj:

https://www.macmillan.pl/katalog/mimi-s-wheel
Po zajęciach z podręcznikiem, Dzieci będą zabierały ze sobą karty pracy do domu. Dzięki temu będą Państwo wiedzieć, co robimy w przedszkolu. Bardzo proszę, aby w domu Dziecko miało teczkę lub segregator, w którym będzie te materiały przechowywać.

Have fun!

Maria Tyman

 

Dzieci najmłodsze (3 i 4 letnie)
mają zajęcia 2 razy w tygodniu po 20 minut. Przez dwa lata nie korzystamy z podręczników, a lekcje są prowadzone w oparciu o wybrane elementy z internetu, do których linki podane są niżej, a także wykorzystywane są niektóre materiały z kursów:
Dzieci 3 letnie:Hello Cheeky i Discover with Dex 0,
Dzieci 4 letnie: Cheeky 1, 2, Discover with Dex 1, 2

https://www.macmillan.pl/katalog/cheeky-monkey 
https://www.macmillan.pl/katalog/discover-with-dex

Powoli będziemy poznawać (i powtarzać w przypadku dzieci 4 letnich) następujące zestawy grup leksykalnych:
1. kolory: 3 latki: (blue, yellow, green, red, pink)
               4 latki: (blue, yellow, green, red, pink, orange purple, grey, black, white, brown)
2. liczby: 3 latki: 1-5; 4 latki: 1- 10
How Many Fingers? | Kids Songs | Super Simple Songs - YouTube
3. członkowie rodziny,
Jelly bears Finger family | nursery rhymes kids tv | finger family kids | finger family rhyme - YouTube
4. części ciała,
3 latki: My Eyes Nose Mouth Ears | Family Sing Along - Muffin Songs - YouTube
4 latki: Head Shoulders Knees & Toes (Speeding Up) | Nursery Rhyme | Super Simple Songs - YouTube
5. zabawki
3 latki:
I See a Ball Children's Song | Learn Colors | Babies, Toddlers, Kindergarten - YouTube
Toy Song - Educational Children Song - Learning English for Kids - YouTube
4 latki:
What Is It? Song | Learn Toys | Guessing Game | Kindergarten, Preschool & ESL | Fun Kids English - YouTube
6. zwroty i polecenia: Hello, Bye,  Nice to see you!  How are you?,
Good morning! Good Morning Song For Children | Learn English Kids - YouTube
What's your name? What's Your Name? Song for Kids - YouTube ,
Stand up, sit down!
Stand Up, Sit Down | Actions Songs for Children | Kindergarten, Preschool & ESL | Fun Kids English - YouTube
Please, be quiet:
Quiet Loud Quiet Song | Songs for Children | Learn English Kids - YouTube
4 latki: Make a circle,
Make a Circle Getting faster 점점 빨라져요 3회 반복 Super simple songs – YouTube

Dzieci w tym wieku często jeszcze nie mówią, ale chętnie pokazują, dlatego uczą się głównie metodą Total Physical Response, czyli metodą reagowania całym ciałem. Wykorzystuje się tutaj przede wszystkim piosenki i są one zawsze połączone z ruchem.
Dodatkowo wprowadza się, jako element metody audiowizualnej, karty obrazkowe (flash cards, story cards) oraz rekwizyty: np. kolorowe piłki, dużą kostkę do gry, kukiełkę.

 

Pięciolatki                                                                                                      wrzesień 2022 r.

W tym roku będziemy pracować z podręcznikiem: Mimi's Wheel 2, zanim jednak książki do nas dotrą, przypomnimy sobie i nauczymy się:                                                
1. Hi, Hello – cześć;  a boy – chłopczyk; a girl – dziewczynka; children – dzieci, a teacher  - nauczyciel (pani)
What's your name? - Jak masz na imię? My name is ..... .

https://www.youtube.com/watch?v=Uv1JkBL5728
a bag – torba, a box - pudełko               
What's in the bag / box today? - Co jest dzisiaj w tej torbie / w pudełku?
a circle – koło                                                  Let's make a circle – zróbmy koło; big – duże; small – małe; up – do góry; down – na dół
Make a Circle Getting faster 점점 빨라져요 3회 반복 Super simple songs – YouTube
2.  Please, be quiet – proszę o ciszę
https://www.youtube.com/watch?v=-xR5CXzxyMA
3. It's nice so see you  - Miło Cię zobaczyć; How are you?  - Jak się masz?
ENGLISH IS FUN! (część I) - YouTube 
4. kolory: red, yellow, blue, green, black, white, brown, orange, a purple pink, grey
5. Zabawki:  a scooter – hulajnoga;   a doll / a dolly – lalka;    a train – pociąg;  

                     a ball – piłka; a car – autko;                                  a teddy – miś;
https://www.youtube.com/watch?v=q6PX-4TiPjU
6. Liczymy do 20   https://www.youtube.com/watch?v=0VLxWIHRD4E
7. Części ciała:
head – głowa; eyes – oczy; ears – uszy; nose – nos; mouth – usta; legs – nogi; shoulders – ramiona; arms -  ręce, knees – kolana; hands – dłonie; fingers – palce (dłoń); foot – stopa; feet – stopy; toes – palce (stopa)
https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY
https://www.youtube.com/watch?v=NNiOgy-ZIfE  open, close – a song    
8. Zabawa ruchowa: Open, shut them:
https://www.youtube.com/watch?v=RNUZBHlRH4Y

 

Starszaki                                                                                                            wrzesień 2022 r.

W tym roku będziemy pracować z podręcznikiem: Mimi's Wheel 3, zanim jednak książki do nas dotrą, przypomnimy sobie i nauczymy się:                                                                           
1. Please, be quiet. - Proszę o ciszę: Ok, I'm sorry – dobrze, przepraszam, Thanks. - Dzięki.         https://www.youtube.com/watch?v=u2dl-kqRZ2M
https://www.youtube.com/watch?v=uEHCyoJQ_Ew
2. Nice to see you – Miło Cię zobaczyć
3. How are you today? - Jak się dzisiaj czujesz?; I'm fine – dobrze.
Propozycja dla ambitnych: https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
I'm good / great / wonderful /// tired / hungry / not so good
4. What's your name? - Jak masz na imię? My name is ..... .
https://www.youtube.com/watch?v=me5xpPvBh3w
Przedstawiamy naszych kolegów i nasze koleżanki:  This is (Tomek). - To jest...
5. Polish – Polak, English – Anglik; a boy – chłopiec, a girl - dziewczyna
rap: 1, 2, 3, guess with me, Are you English? No, I'm not.
Are you Polish?  Yes, I am. Yes, yes, yes I am! 
6. Kolory i słówka, które się z nimi rymują:
a red bed, a yellow cello, a blue shoe, a green bean, a black sack, a white kite,
a brown crown, an orange orange, a purple turtle, a pink drink, and... a grey mouse
7. Liczymy do 30.   https://www.youtube.com/watch?v=0VLxWIHRD4E (ta piosenka uczy liczyć do 20)
Propozycja dla ambitnych:
https://www.youtube.com/watch?v=0TgLtF3PMOc  liczymy do 100
https://www.youtube.com/watch?v=kGBu6OY81Mw  liczymy do 100 dziesiątkami
7. Części ciała:
head – głowa; eyes – oczy; ears – uszy; nose – nos; mouth – usta; legs – nogi; shoulders – ramiona; knees – kolana; hands – dłonie; fingers – palce (dłoń);
foot – stopa; feet – stopy; toes – palce (stopa)
Wierszyk: I've got 1 head, 2 eyes, 1 nose; I've got 1 mouth, 2 feet, 10 toes
I've got 2 hands, 10 fingers too; My eyes are blue, what about you?