Witamy w naszym przedszkolu!

Język angielski

Zajęcia z dziećmi prowadzi P. Maria Tyman

Starszaki uczą się języka angielskiego w oparciu o podręcznik: Angielski dla zerówek z wydawnictwa MACMILLAN.
https://www.macmillan.pl/katalog/angielski-dla-zerowek,p-546-80

Podstawowym narzędziem do nauki i powtórek jest płytka CD, którą Dzieci mają w domu.
Można ją również pobrać tutaj:
https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia

Lista ścieżek:

1 The Happy Campers song
2 Hi, friend song, p 4, ex. 1
3 Unit 1 Story, p 5, ex. 1
4 La-dee-da, song, p 10, ex. 1&2
5 Unit 2 Story, p 11, ex. 1
6 I’m happy, song, p 16, ex. 1&2
7 Unit 3 Story, p 17, ex. 1
8 The colour game, song, p 22, ex. 1&2
9 Unit 4 Story, p 23, ex. 1
10 The winter song, p 27, ex. 3
11 The Christmas song, p 28, ex. 3
12 Colourful clothes, song, p 30, ex. 1&2
13 Unit 5 Story, p 31, ex. 1
14 This is me, song, p 36, ex. 1&2
15 Unit 6 Story, p 37, ex. 1
16 The spring song, p 41, ex. 3
17 My family, song, p 44, ex. 1&2
18 Unit 7 Story, p 45, ex. 1
19 On the farm, song, p 50, ex. 1&2
20 Unit 8 Story, p 51, ex. 1
21 It’s summer, song, p 55, ex. 3
22 Copyright note
Oprócz tego korzystamy z piosenek, które można znaleźć w internecie.

Part 1: Already done:

to, co  do tej pory zrobiliśmy:
Welcome
1. Nice to meet you  - Miło Cię spotkać

https://www.youtube.com/watch?v=dWVtBE3z5Ak
2. Please, be quiet. - Proszę o ciszę:
Ok, I'm sorry – dobrze, przepraszam,        Thanks. - Dzięki.
https://www.youtube.com/watch?v=u2dl-kqRZ2M
3. What's your name? My name is (Tomek)
https://www.youtube.com/watch?v=BAFSTrSNJMg
Unit 1 – Liczymy
1. Liczymy do 20:
https://www.youtube.com/watch?v=0VLxWIHRD4E
2. How old are you? - Ile masz lat?   I'm (5) – mam (5) lat.
https://www.youtube.com/watch?v=2lvD57OaSgk
https://www.youtube.com/watch?v=AIRgNiSAmRc
Are you 1? Are you 2? [...] - Masz roczek? Masz 2 latka? […]
Ta piosenka utrwala jednocześnie liczenie do 12.

Propozycja dla ambitnych: liczymy do 100:
https://www.youtube.com/watch?v=SxgCA1qOW20
Counting To 100 by 1s | Counting Numbers | Children, Preschool, Core Curriculum
https://www.youtube.com/watch?v=kGBu6OY81Mw
Counting By 10s | Count to 100 by Tens Song | Rhymes for Kids by Luke & Mary
https://www.youtube.com/watch?v=yTeUqWGCKjA
New Count To 100 Song | Let's Get Fit ver. 2 | Counting to 100 by 1's | Jack Hartmann
U2:     Emocje i samopoczucie:
happy - szczęśliwy, sad - smutny, sick - chory, mad - wściekły, shy - nieśmiały, scared - przestraszony, tired - zmęczony, excited – podekscytowany
Pytanie o samopoczucie: How are you?
Are you (tired)? - Jesteś zmęczony?   Yes, I am / No, I'm not.  Tak, jestem / Nie, nie jestem.

Praca z nagraniami:    1. Track 4: a song: La-dee-da         2. Track 5: a story

Propozycja dla ambitnych:
https://www.youtube.com/watch?v=j1QBY35LdfA  
Feelings Song | Songs for Children | How Are You?
U3:     Przybory szkolne:
crayon – kredka, pencil – ołówek, rubber – gumka, pencil case – piórnik, book – książka, backpack – tornister, notebook – zeszyt, pen – długopis / pióro
This is my (notebook) – To jest mój (zeszyt)  /  I've got a (pen) – Mam (pióro).
Praca z nagraniami:    1. Track 6: a song: I'm happy         2. Track 7: a story
Propozycja dla ambitnych:
https://www.youtube.com/watch?v=uT8-YdXPNBk
School Supplies Song Part 2
https://www.youtube.com/watch?v=MuoJnFq9JwE
Super Star Level 1 Unit 1 School things chant
https://www.youtube.com/watch?v=aVSnDZHNEQc
What is In Your Bag? Song with Matt | School Classroom Items | Learn English Kids
What's in your bag? Co jest w twojej torbie?
https://www.youtube.com/watch?v=TARreOtrWUg
classroom Vocabulary: Rock Star Kids What's This?
What's this? - Co to jest?
U4:  Kolory:
red (czerwony) yellow (żółty), blue (niebieski), green (zielony),
orange (pomarańczowy), purple (fioletowy), pink (rózowy), grey (szary),
black (czarny), white (biały), brown (brązowy)
Praca z nagraniami:    1. Track 8: The colour game, song 
What colour is it? - Jaki to kolor?  Point to (red) – Pokaż (coś czerwonego)    
2. Track 9: a story

Propozycja dla ambitnych:
https://www.youtube.com/watch?v=tRNy2i75tCc
The Rainbow Colors Song
It's a rainbow – To jest tęcza, beautiful – piękna
Zabawa w mieszanie kolorów:
https://www.youtube.com/watch?v=ybt2jhCQ3lA
Kids vocabulary - Color - color mixing - rainbow colors - English educational video
Red and blue make purple. - Jeżeli połączymy czerwony z niebieskim to otrzymamy kolor fioletowy.
https://www.youtube.com/watch?v=WsL3PPwHLGY
What's Your Favorite Colour? - Jaki jest twój ulubiony kolor?
I
like (blue) – Podoba mi się (kolor niebieski)
U5:     Ubrania:
a coat – płaszczyk, a jumper – sweter, a skirt – spódniczka, trousers – spodnie, shorts – krótkie spodenki, shoes - buty
Praca z nagraniami:    1. Track 12 Colourful clothes - a song. 
What colour is your jumper? - Jakiego koloru jest twój sweter?
My jumper is brown. - Mój sweter jest brązowy.   
What colour are your shoes? Jakiego koloru twoje buty?
My shoes are pink.  - Moje buty różowe.
2. Track 13 - a story
Propozycja dla ambitnych:
https://www.youtube.com/watch?v=taoCF1cKZSY
Clothing Chant for Kids - My Clothes With Sentences - ELF Kids Videos
Part 2: Yet to be done: to, co  jest jeszcze do zrobienia:
U6:     części ciała:
Płytka CD: track 14 This is me (To ja), song,
This is my nose / head / mouth – To jest mój nos / głowa / usta
These are my teeth / eyes / ears – To są moje zęby / oczy / uszy
Uzupełnienie w internecie:
https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY
Head Shoulders Knees & Toes (Speeding Up) | Nursery Rhyme | Super Simple Songs
head - głowa, shoulders - ramiona, knees - kolana, toes – palce u stóp,
eyes - oczy, ears - uszy, mouth - usta, nose – nos
https://www.youtube.com/watch?v=xNw1SSz18Gg
How Many Fingers? | Kids Songs | Super Simple Songs
How many? - Ile? fingers – palce w dłoniach; hand – dłoń
How many fingers on one hand? - Ile palców na jednej dłoni?
foot – stopa; feet – stopy; toes – palce u stóp
How many toes on two feet? -  Ile palców na dwóch stopach?
Propozycja dla ambitnych:
https://www.youtube.com/watch?v=j6g_OPGdblU
Body Parts for Kids - English Vocabulary - Kids Learning Videos
U7:     rodzina:
mummy – mama; daddy – tata, grandma – babcia, grandpa – dziadek, sister – siostra, brother – brat
This is my (mummy) – To jest moja (mama)
Płytka CD: track 17 My family (Moja rodzina), song,
This is my family – To jest moja rodzina
These are my sisters.  I've got two. – To są moje siostry. Mam dwie.
This is Sally. This is Sue. - To jest […] - Przedstawiamy swoje siostry, podając  ich imiona.

Uzupełnienie w internecie:
Finger family song (piosenka o rodzinie paluszków):
Daddy finger, daddy finger, where are you?     Here I am, here I am, how do  you do!
https://www.youtube.com/watch?v=QO02zbQVrjg
Jelly bears Finger family | nursery rhymes kids tv | finger family kids | finger family rhyme
Where are you? Gdzie jesteś?       Here I am. Jestem tutaj
How do you do? - Bardzo formalna odmiana zwrotu: How are you? Jak się masz?

Propozycja dla ambitnych: https://www.youtube.com/watch?v=FHaObkHEkHQ
Kids vocabulary - Family - family members & tree - Learn English educational video for kids
It's me – To ja.
He is my father. - On jest moim ojcem.   She is my mother. - Ona jest moją matką. parents  - rodzice, grandparents – dziadkowie
They are my parents / grndparents – Oni są moimi rodzicami / dziadkami
uncle – wujek, aunt – ciocia, cousin – kuzyn, kuzynka
I love them. - Kocham ich.
U8:     zwierzęta:
a cow – krowa, a horse – koń, a donkey – osioł, a rooster – kogut, a rabbit – królik, a goat - koza
Płytka CD: track 19 On the farm, song,
These are the animals on the farm. - To są zwierzęta na farmie
What is it? - Co to jest?        It's a (cow). - To jest (krowa)
Uzupełnienie w internecie:
https://www.youtube.com/watch?v=EwIOkOibTgM
Farm Animals Song - Animals Sounds Song - Walk Around the Farm - ELF Learning
Let's take a walk around the farm. - Chodźmy na spacer na farmę.
What do you see? - Co widzisz?    What do you hear? - Co słyszysz?
Odgłosy zwierząt po angielsku:
https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg
The Animals On The Farm | Super Simple Songs
Propozycja dla ambitnych:
https://www.youtube.com/watch?v=GFnL2Z3OYf8
Farm Animals Talking flashcards
It's a […] - To jest […].          They are […] - To są […]
https://www.youtube.com/watch?v=q0maMKiz7CM
FARM ANIMALS in English for kids + Young Ones + Farm Products + TEST
Seasons:   Pory roku:
spring – wiosna, summer – lato, autumn, fall – jesień, winter - zima
Płytka CD: track 10  The winter song:
I'm happy – Jestem szczęśliwy; Winter is fun – Zima jest fajna
Let's make a snowman – Zróbmy bałwana; Everyone – Wszyscy
I'm excited – Jestem podekscytowany
Let's make an angel – Zróbmy aniołka (na śniegu)
track 16 The spring song:
Spring is coming – Nadchodzi wiosna
Wake up bears, Wake up frogs – Obudźcie się niedźwiedzie, Obudźcie się żaby
Hello butterflies, Hello ladybirds – Cześć motyle, Cześć biedronki
Hello to you – Cześć wam.
track 21 It’s summer:
It's summer – Jest lato; It's the summer holiday – Są letnie wakacje
I'm going to the seaside / to the mountains / to the forest / to the countryside
Jadę          nad morze    / w góry                  / do lasu          / na wieś
Uzupełnienie w internecie:
https://www.youtube.com/watch?v=rlkuJRe-X8M
My favourite seasons spring, summer, autumn, winter English for Children
What's your favourite season? - Jaka jest twoja ulubiona pora roku?
I like – lubię, I love – uwielbiam, kocham
(…) is my favourite season - (…) jest moją ulubioną porą roku
Let me tell you the reason – Pozwól, że powiem ci dlaczego
I love spring because I love flowers – Uwielbiam wiosnę, bo kocham kwiaty
I love the sun / the rain / the snow – uwielbiam słońce / deszcz / śnieg
Propozycja dla ambitnych:
Nazwy miesięcy:
https://www.youtube.com/watch?v=v608v42dKeI
Months of the Year Song | Learn English Kids

Zachęcam Rodziców do przeczytania artykułu na temat roli zabawy w nauczaniu dziecka języka obcego (i nie tylko):
https://www.macmillan.pl/files/Zabawy_w_przedszkolu_AParr.pdf
A tutaj są  przykładowe materiały do pobrania:
https://www.macmillan.pl/katalog/angielski-dla-zerowek,p-546-80

                                                     

Dzieci pięcioletnie uczą się języka angielskiego w oparciu o podręcznik:
Cheeky Monkey 2 z wydawnictwa MACMILLAN:
https://www.macmillan.pl/katalog/cheeky-monkey,p-1-80
https://sklep.macmillan.pl/category/791/cheeky-monkey-2.html
Podstawowym narzędziem do nauki i powtórek jest płytka CD, którą Dzieci mają w domu.
Part 1: Already done: to, co  do tej pory zrobiliśmy:
Okres bezpodręcznikowy:
1. Nice to meet you  - Miło Cię spotkać
https://www.youtube.com/watch?v=dWVtBE3z5Ak
2. Please, be quiet. - Proszę o ciszę:
https://www.youtube.com/watch?v=u2dl-kqRZ2M
Ok, I'm sorry – dobrze, przepraszam,        Thanks. - Dzięki.
3. What's your name? My name is (Tomek)
https://www.youtube.com/watch?v=BAFSTrSNJMg
4. Liczymy do 20:    https://www.youtube.com/watch?v=0VLxWIHRD4E
5.  Kolory: red (czerwony) yellow (żółty), blue (niebieski), green (zielony),
orange (pomarańczowy), purple (fioletowy), pink (rózowy), grey (szary),
black (czarny), white (biały), brown (brązowy)
https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY
What's Your Favorite Color? | Kids Songs | Super Simple Songs
My favourite colour is (…) - Mój ulubiony kolor to (…)
How about you?  - A twój?               I like – podoba mi się
What's your favourite colour? - Jaki jest twój ulubiony kolor?
Unit 1: What's the matter? (Co się dzieje?)
(To historyjka o tym, jak Cheeky „zachorował”)
Słownictwo: części ciała
head – głowa, eyes – oczy, ears – uszy, nose – nos, mouth – usta, arms – ręce, elbow – łokieć, legsnogi, shoulders – ramiona
knees – kolana, hands – dłonie, fingers – palce (dłoń), foot – stopa
feet – stopy, toes – palce (stopa), tummybrzuch

Piosenki z płyty, którą Dzieci maja w domu:
1. Story song: Show me your feet.
2. Doctor, doctor.
3. Cheeky's treetop dance.
Uzupełnienie w internecie:
https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY
Head Shoulders Knees & Toes (Speeding Up) | Nursery Rhyme | Super Simple Songs
head - głowa, shoulders - ramiona, knees - kolana, toes – palce u stóp,
eyes - oczy, ears - uszy, mouth - usta, nose – nos
https://www.youtube.com/watch?v=xNw1SSz18Gg
How Many Fingers? | Kids Songs | Super Simple Songs
How many? - Ile? fingers – palce w dłoniach; hand – dłoń
How many fingers on one hand? - Ile palców na jednej dłoni?
foot – stopa; feet – stopy; toes – palce u stóp
How many toes on two feet? -  Ile palców na dwóch stopach?
Unit 2: The snowman (bałwan)
(To historyjka o tym, jak Tom i Ellie ulepili bałwanka, który szybko się roztopił w wyniku gwałtownego ocieplenia)
Słownictwo:  
1. ubranie:
coat – płaszcz; hat – czapka; T-shirt – trykotka; scarf – szalik; socks – skarpety;
boots – kalosze; trainers – buty sportowe; jumper – sweter; dress - sukienka
2. pogoda: (the weather)
What's the weather like today? – Jaka jest dziś pogoda?
It's raining, let's splash in the puddles! – Pada deszcz, popluskajmy się w kałużach!
It's sunny, let's play in the park!            – Świeci słońce, pobawmy się w parku!
It's windy, let's fly a kite!                       – Wieje wiatr, pobawmy się latawcem!
It's snowing, let's make a snowman!    – Pada śnieg, ulepmy bałwana!
I'm hot – Gorąco mi                          I'm cold – Zimno mi
Piosenki z płyty, którą Dzieci maja w domu:
1. Story song: What's the weather like today?           2. I'm cold.
3. The weather song.                                                 4. The snowman song.
Uzupełnienie w internecie:
ubranie:
https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU
Put On Your Shoes | Clothing Song for Kids
Put on (your shoes) – Ubierz (swoje buty)
Let's go outside – Chodźmy na podwórko        Hurry up – Pospiesz się
pogoda:
https://www.youtube.com/watch?v=KUSbazn3STo
What's The Weather Like Today | Song Lyrics Video for Kids | The Kiboomers
What's the weather like today? – Jaka jest dziś pogoda?
All together – Wszyscy razem        Look - Patrz
It's windy Wieje wiatr                   Fly a kite – Puść latawca
It's rainy (raining) – Pada deszcz   Jump in the puddles – Skacz w kałużach
It's sunny – Świeci słońce               Let's go swimming – Chodźmy popływać
It's snowy (snowing) – Pada śnieg
a snowflake – płatek śniegu  tongue – język            everyone – wszyscy, każdy
Catch a snowflake on your tongue – Złap językiem płatek śniegu
Unit 3: The noisy bird (Hałaśliwy ptak)
(To historyjka o tym, jak Cheeky, będąc z Tomem i Ellie na wycieczce w zoo, uratował małego ptaszka z paszczy krokodyla.)
Słownictwo:          zwierzęta:
1. an elephant – słoń         2. a tiger – tygrys    3. a bird – ptak (a parrot  - papuga
4. a crocodile – krokodyl    5. a lion – lew         6. a snake - wąż
Oraz: noisy – hałaśliwy, quiet – cichy
Piosenki z płyty, którą Dzieci maja w domu:
1. Story song                  2. On my little zoo train
Uzupełnienie w internecie:
https://www.youtube.com/watch?v=Oat--z2317M
At The Zoo With Matt | Zoo Song For Children, Wild Animals | Learn English Kids
I'm at the zoo – Jestem w zoo  Here we go – zaczynamy  Look at – popatrz na
https://www.youtube.com/watch?v=RdbaiE-RMZk
Where Is The Tiger? Song with Matt | Safari Animals | Sing, Draw, and Write # 2 | Learn English Kids
Where is (the tiger)? - Gdzie jest tygrys? Here! - Tutaj!   We see... - Widzimy...
Let's draw a tiger. - Narysujmy tygrysta
Run! - Uciekaj! Safe – Bezpiecznie (niebezpieczeństwo minęło)
What is your favourite animal? - Jakie jest twoje ulubione zwierzę?
Do you like...? - Czy podoba ci się...?
Unit 4: I like bananas (Lubię banany)
(Poznamy historyjkę o tym, jak Cheeky z Tomem, Ellie, mamą i lwem Rorym urządzili sobie piknik nad jeziorem. Na początku Cheeky nie chciał nic jeść oprócz bananów, ale potem dał się przekonać i skosztował innego rodzaju produkty żywnościowe...)
Słownictwo:        jedzenie
eggs – jajka           sausages – kiełbaski     milkshakes – napoje mleczne cakes – ciasteczka     bananas – banany     tomatoes - pomidory
ice-creams – lody       apples – jabłka
Try some – Spróbuj trochę.                 They're delicious! - Są pyszne!
I like / I don't like – lubię / nie lubię     Do you like...? - Czy lubisz...?
Piosenki z płyty, którą Dzieci maja w domu:
1. Story song    2. Ten brown sausages
Uzupełnienie w internecie:
https://www.youtube.com/watch?v=yUw3-im44qY
What Do You Want To Eat? Song for Kids | Food Song | Learn English Kids
I'm hungry – Jestem głodny/a            Are you hungry? - Czy jesteś głodny/a?
You scared me – Przestraszyłeś mnie
What do you want to eat? - Na co masz ochotę? (Co chcesz zjeść?)
I want... - Mam ochotę na... (Chcę...)
Part 2: Yet to be done:
to, co  jest jeszcze do zrobienia:
Unit 5: What a surprise! (Co za niespodzianka!)
(To historyjka o tym, jak babcia zrobiła naszej małpce łóżeczko, jednak ona wolała spać w ogrodzie na drzewie...)
Słownictwo:
a kitchen – kuchnia, a living room – duży pokój, a garden – ogród
a bathroom – łazienka, a bedroom – sypialnia, a house - dom
What's that noise? - Co to za hałas?      Close the door. - Zamknij drzwi.     
Piosenki z płyty, którą Dzieci maja w domu:
1. Story song: What's that noise?
Let's go and see – Chodźmy zobaczyć
Is it (in the kitchen)? Czy to jest (w kuchni)?
Come with me     - Chodź ze mną        
2. Please come in. - Proszę wejść
Knock, knock – puk, puk   a door – drzwi  Close the door – zamknij drzwi
3. Granny's house – dom babci
Granny has got a purple house – Babcia ma fioletowy dom.
The house has got... – W tym domu jest... (Ten dom ma)

Uzupełnienie w internecie:
https://www.youtube.com/watch?v=mTSUSkSgvE4
My House | Talking Flashcards
This is my house – To jest mój dom. This is me – To ja
https://www.youtube.com/watch?v=aOSJZbHoiY8
Parts of the House | Kids Vocabulary | Fun Kids English
Unit 6: Little Red Riding Hood. (Czerwony Kapturek) słownictwo
a wolf – wilk, hungry – głodny, teeth – zęby, granny – babcia
the wood – las, Watch out! - Uważaj!
Piosenki z płyty, którą Dzieci maja w domu:
1. Story song: (powtórka części ciała)
There's a wolf about. - W pobliżu jest wilk.
With big eyes to see you with – Z dużymi oczami, aby cię nimi widzieć
With big ears to hear you with.   Z dużymi uszami, aby cię nimi słyszeć
With big hands to catch you with. – Z dużymi dłońmi, aby cię nimi złapać
With big teeth to eat you with. – Z dużymi zębami, aby cię nimi zjeść
2. The wolf is in the wood today – Wilk jest dzisiaj w lesie
What a big surprise! – Co za zaskoczenie!
Look at his (big eyes) – Popatrz na jego (duże oczy)
big ears – duże uszy, big hands – duże łapy (dłonie), big teeth – duże zęby
3. The hungry wolf (powtórka słownictwa związanego z jedzeniem)
I'm a hungry big bad wolf -Jestem głodnym dużym złym wilkiem
Looking for food – Szukającym jedzenia
I like bananas and sausages too – Lubię banany, a także kiełbaski
I don't like – nie lubię, nie smakuje mi
4. Ten big wolves (powtórka liczenia)
[…] hiding in the woods – schowanych w lesie
Along comes Granny – Nadchodzi Babcia
and catches one wolf – i łapie jednego wilka

Uzupełnienie w internecie:
A oto bajka dla Rodziców, którzy chcą poćwiczyć wymowę angielskiego :)
https://www.youtube.com/watch?v=0R47AgHxO3Y
LITTLE RED RIDING HOOD | CZERWONY KAPTUREK | STORY