Witamy w naszym przedszkolu!

Język angielski

Zajęcia z dziećmi prowadzi P. Maria Tyman

Na kolejnych zajęciach:  dzieci młodsze z grupy:„Tygryski”  będą się uczyły:

Unit 4: Good morning!

(to historyjka o tym, co wydzrzyło się na farmie u pana Brązowego...)

Słownictwo:      zwierzęta:
a horse – koń   a cow – krowa   a dog – pies   a sheep – baran
a duck – kaczka   a cat - kot
oraz: a farm – gospodarstwo, a farmer – gospodarz (rolnik, hodowca)
dirty – brudny,  clean – czysty
powtarzamy:
1. ubranie:   a scarf – szalik   a jumper – sweter   shorts – spodenki  

                     a hat – czapka    a coat – płaszcz   a T-shirt - trykotka
oraz: I'm cold – zimno mi;   I'm hot – gorąco mi;   put on – ubierać
Liczymy do 30: https://www.youtube.com/watch?v=0VLxWIHRD4E
(Ta piosenka uczy liczyć do 20)
2. Kolory: red, yellow, blue, green, black, white, brown, orange, purple, pink, grey
3. Części ciała:

http://supersimplelearning.com/songs/original-series/one/head-shoulders-knees-and-toes-speeding-up/

4. Rodzina:   brother – brat,   sister – siostra, daddy – tatuś,    baby – dzidziuś

                      mummy – mamusia,                  granny - babcia
Finger family song (piosenka o rodzinie paluszków):
Daddy finger, daddy finger, where are you?     Here I am, here I am, how do you do!

https://www.youtube.com/watch?v=QO02zbQVrjg

Na kolejnych zajęciach:    starsze Dzieci z grupy Misie oraz młodsze Dzieci z grup Żabki i Biedronki

będą się uczyły:
Unit 4: I like bananas
(Poznamy historyjkę o tym, jak Cheeky z Tomem, Ellie, mamą i lwem Rorym urządzili sobie piknik nad jeziorem. Na początku Cheeky nie chciał nic jeść oprócz bananów, ale potem dał się przekonać i skosztował innego rodzaju produkty żywnościowe...)
Słownictwo:        jedzenie
eggs – jajka           sausages – kiełbaski     milkshakes – napoje mleczne

cakes – ciasteczka     bananas – banany     tomatoes - pomidory

ice-creams – lody       apples – jabłka

Try some – Spróbuj trochę.               They're delicious! - Są pyszne!

I like / I don't like – lubię / nie lubię     Do you like...? - Czy lubisz...?

powtarzamy:

1. zwierzęta: an elephant – słoń; a tiger – tygrys;  a bird – ptak (a parrot  - papuga)

                      a crocodile – krokodyl   a lion – lew   a snake - wąż

Oraz: noisy – hałaśliwy, quiet – cichy

2. Liczymy do 30: https://www.youtube.com/watch?v=0VLxWIHRD4E
(Ta piosenka uczy liczyć do 20)
3. ubranie:  a coat – płaszcz; a hat – czapka; a T-shirt – trykotka; a scarf – szalik

                    boots – kalosze; trainers – buty sportowe; a jumper – sweter

4. pogoda:   What's the weather like today – Jaka jest dziś pogoda?

                     It's raining; It's sunny; It's windy; It's snowing; It's cloudy;
5. części ciała: a head, shoulders, knees, toes, eyes, ears, a mouth, a nose.
6. What's your name? - Jak się nazywasz?

https://www.youtube.com/watch?v=BAFSTrSNJMg
7. Kolory:  red, yellow, blue, green, black, white, brown, orange, purple, pink, grey

Na kolejnych zajęciach: Kangurki i starsze Dzieci z grup Żabki i Biedronki
będą się uczyły:
U5:     Ubrania: a coat – płaszczyk, a jumper – sweter, a skirt – spódniczka,

                              trousers – spodnie, shorts – krótkie spodenki, shoes - buty

What colour is your (jumper)? My (jumper) is (brown).

What colour are your (shoes)? My (shoes) are (pink)
Praca z nagraniami:    1. Track 43 - a song.        2. Track 44 - a story
Winter:    (jeżeli będzie zima)     It's cold – jest zimno; snowman – bałwan,

                                                       angel – anioł
Track 10 – The winter song
Powtarzamy:
* przybory szkolne: crayon – kredka, pencil – ołówek, rubber – gumka,

pencil case – piórnik, book – książka, backpack – tornister, notebook – zeszyt,

pen – długopis / pióro
* Emocje i samopoczucie: happy - szczęśliwy, sad - smutny, sick - chory,

mad - wściekły, shy - nieśmiały, scared - przestraszony, tired - zmęczony,

excited – podekscytowany
Pytanie o samopoczucie: How are you? /      Track 4: a song: La-dee-da
* Przedstawiamy naszych kolegów i nasze koleżanki:
This is (Tomek). - To jest (Tomek)
*How many? - Ile?
*What's the weather like today? Jaka jest dziś pogoda?
It's cloudy      /    It's windy /     It's rainy     /      It's sunny    /   It's snowing
Jest poczmurno / Wieje wiatr / Pada deszcz /   Świeci słońce / Pada śnieg
*Liczymy do 30.                                   
*How old are you? - Ile masz lat?